|
|
|
|---|---|
sebbe |
Hur kan man avgöra om bilen är en 97 eller 98? Bilen i fråga är min M3 coupe-98 smg.I mitt köpekontrakt står det att det är en 98.I mitt tyska brief står det att den är uttagen 27 okt-97.Den har även 4xairbags vilket alla 98:or medans 97:orna har enbart 2xairbags.Har för mig att om bilen är uttagen efter månad 8(aug), så är det en årsmodell nyare. Tacksam för svar... |
|
Jag tror det är vägverket som avgör vilken års modell en importerad bil får. Men hur dom kommer fram till det e ju en annan fråga... I sverige e det bil tillvärkaren som bestämmer års modellen. Alla 98:or har inte 4airbags. |
|
| Det kan vara riktigt skumt det där. En svensksåld bil jag tittade på var uttagen maj 98 men var reggad som -99. Om din bil är uttagen nästan nov 97 är det nog en bil från modellåret -98 hos bmw. Det är inte så att dom börjar med -98 orna from 1jan 98 utan oftast är bilar från sep-okt från nästa modellår så att säga. | |
|
Sebbe: Finns en del att läsa om vad det gäller årsmodellsproblem under Länk |
|
|
Sånt händer. Har själv problem med att min M5 är en -89 i pappren pga att den tillverkades i december -89. Det är alltså årsmodell -90 med allt vad det innebär och såldes således som en -90. Men när bilen togs in tolkade väl besiktningsgubben det hela på sitt lilla sätt och satte den som en -89 vilket den ouppmärksamma första ägaren inte upptäckte i tid (går ej att ändra på i efterhand) "One for economy and One for the fun of it" |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
sebbe, maila de sju sista sifforna i Chassinummret så ska du får veta när den är tillverkad, och vilken årsmodel det är. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.