AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
511

årsmodell?

sebbe
Hur kan man avgöra om bilen är en 97 eller 98?
Bilen i fråga är min M3 coupe-98 smg.I mitt köpekontrakt står det att det är en 98.I mitt tyska brief står det att den är uttagen 27 okt-97.Den har även 4xairbags vilket alla 98:or medans 97:orna har enbart 2xairbags.Har för mig att om bilen är uttagen efter månad 8(aug), så är det en årsmodell nyare.
Tacksam för svar...
Jag tror det är vägverket som avgör vilken års modell en importerad bil får. Men hur dom kommer fram till det e ju en annan fråga...
I sverige e det bil tillvärkaren som bestämmer års modellen.

Alla 98:or har inte 4airbags.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det kan vara riktigt skumt det där. En svensksåld bil jag tittade på var uttagen maj 98 men var reggad som -99. Om din bil är uttagen nästan nov 97 är det nog en bil från modellåret -98 hos bmw. Det är inte så att dom börjar med -98 orna from 1jan 98 utan oftast är bilar från sep-okt från nästa modellår så att säga.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sebbe: Finns en del att läsa om vad det gäller årsmodellsproblem under

Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Sånt händer. Har själv problem med att min M5 är en -89 i pappren pga att den tillverkades i december -89. Det är alltså årsmodell -90 med allt vad det innebär och såldes således som en -90. Men när bilen togs in tolkade väl besiktningsgubben det hela på sitt lilla sätt och satte den som en -89 vilket den ouppmärksamma första ägaren inte upptäckte i tid (går ej att ändra på i efterhand)

"One for economy and One for the fun of it"
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
sebbe, maila de sju sista sifforna i Chassinummret så ska du får veta när den är tillverkad, och vilken årsmodel det är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.