|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken låter, tacksam för svar! (se länk,märkt med röd ring). Länk | |
| Ser inte alla ut så? | |
|
Rost. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
De jag sett med olackerat kitt där har varit rostlagade iaf. Tydligen ett känsligt ställe. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Bara olika metoder att stryka rostskyddet över punkt och sömnsvetsarna för fjäderbenstornet! | |
| Okej, så det är ingenting som är "konstigt"? | |
| Föreställer båda bilder en M3 E36? Det ser risigare ut med skarven på den vänstra (blå bil) Såpass risigt att jag skulle höfta med smälld+fixad bil.. | |
| Ser ut som på den "risiga" på båda mina...Ingen av de har varit smällda, skall se ut så där... | |
| okej :) | |
|
Den högra kanske är omlackad. Alla mina bilar har kitt som på den vänstra. ///BMW - Was sonst! |
|
| många gissningar här, man blir ju lite fundersam :o | |
| och jo båda är m3 e36 -1995 | |
| Dom 3 e36or som jag ägt har sett ut som den vänstra bilden med en massa kitt,årsmodeller 94,96,97 | |
|
Eftersom det skall vara kitt där från fabrik, kan man anta att den "fina" utan kitt varit krockad och fått delen utbytt till en reservdel. Sedan omlackad. Jag antar attlösa balkar och karossdelar inte har kittet monterat, det är ju meningen att det skall läggas på efter insvetsningen. Alternativet är ju att det missades då bilen tillvermkades. Men då har dom ju haft dålig kvalitetskontroll. /Mats J |
|
| Okej, tack för svaren, var och hämtade m3an ihelg :-) | |
|
Som sagt, de är bara olika metoder att smeta ut "kittet", jag har sett både och och ingen av bilarna har varit krokade. Vissa är är slätt ut strukna, medans andra har mer kladdig struktur! Har till och med sett både och, framför fjädertornet är den kladdiga strukturen medans bakam så övergår den till släta penseldrag.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.