AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.410

Uppgradera ljudsystem i F3x med HIFI ?

mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Någon som har tips på eventuella förbättringar av ljudet i en F3x med Hifi-paktet?

Tänker mer specifikt på om man, utan att skifta någon elektronik, kan uppgradera några av högtalarelementen till bättre varianter och vinna något ljudmässigt. Eller är begränsningen i elektronik/förstärkare så att det är bortkastat? Eller så kanske elementen så pass speciella värden/egenskaper att det är svårt att hitta ersättare.

Vet att det pratats om en officiell BMW Alpine uppgradering men det lär väl dröja...
BMW Alpine uppgraderingen är för bilar med standard högtalarsystem (inte för HiFi eller Harman/Kardon).
mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Har nu hittat ett kit från BAVSOUND just med högtalaruppgradering till F3x HIFI eller HARMAN. Det heter "Bavsound's STAGE I factory speaker upgrade kit" och verkar ligga på $800.

Länk
Länk
Ce
39
Ceedjay
BMW X3 m40i
Någon som gjort uppgraderingen?
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Jag skulle rekommendera Länk alt. efterföljaren "Gladen one 201 BMW" som lämnar mer effekt ur basarna.

Kan drivas med hifislutsteget men om du vill ha ordentlig skillnad så ska man nog ha ett annat, starkare, slutsteg också. Exempelvis: Länk

Jag har det länkade högtalarsystemet i min E90 som hade det klenaste ljudet, tillsammans med eftermarknads slutsteg. Sjuk skillnad.

Mvh
Sahi
sa
144
sahi
435d GC -beställd
Har för mig att det finns kablage, som gör att du kan byta slutsteg i stort sett med "plug & play" metoden, bortsett ström.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.