|
|
|
|---|---|
|
vad tror panelen om det här: Ska iväg och titta på en 520da -09 touring på torsdag. När jag pratade med säljaren idag och frågade om det fanns några vibrationer av något slag( i och med att jag hade problem på min e39 med det, vilket var ganska kostsamt att hitta vad det var). Han berättade att det fanns viss antydning vid inbromsning både hård och svag inbromssning. Han hade påtalat det för bmw vid sista servicen och dom hade kollat upp bilen och broms skivorna var ej skeva och något annat fel hittade dom inte. dom sa att det var för att han pendlade så många landsvägs mil per dag att det vart bellägning på skivorna och broms klossarna att det var därför det vibrerade vid inbromsning. bilen har för övrigt gått 12000mil Efter byte av alla stag i framvangnen vartmin e39 ok när den vibrerade vid inbromsning verkar inte vara samma problem med e60/e61 med vibrationer som e39. Någon med erfarenhet av vibrationer vid inbromsning på e60/e61 som kan tipsa vad det kan vara, eller kan det vara som bmw säger att det är bellägning på bromsarna? | |
| dragstagen + stötdämpare fram verkar bidra till massa vibrationer, om du kollar på forumet hittar du folk som bytt dessa för att bli av med vibrationerna. | |
|
Vid 12000mil får man nog räkna med att det är dags att byta bussnignar/leder i framvagnen, så ta med den kostnaden i kalkylen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| kan tänka mig det. Ska man beställa stagena från ebay eller finns det något annat alternativ? | |
| vad heter stagena på tyska? | |
|
stag = querlenker fram = vorne bak = hinten ex. Länk |
|
|
Bäst är att använda BMW:s artikelnummer när du söker hos internethandlare. Dessa får du fram genom att gå in på www.realoem.com och knappa in dina sista sju siffror/bokstäver i chassinumret och sedan gå in på framvagnsdetaljer. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hade vibrationer på min 09a, och skivorna var inte vinda, men så pass slitna att dom vibrerade ändå. Köpte nya skivor och böt belägg samtidigt och nu har jag inga vibrationer alls. Kan även ha att göra med dåliga däck eller hårda däck. Run on flat har tendens att slitas konstigt om de sitter sånna på. Annars om du ska köpa bärarmar och dyligt, rekomenderas claus autoparts. :) |
|
| Dragstagen brukar vara den stora boven | |
|
Storfoten, jag har samma problem som dig och bil, vart köpte du dina delar? och bytte du bara framvagnen eller gav du dig på bak också? |
|
|
Jalapan, Jag köpte dragstag och stötdämpare (Sachs) från Mister Auto. Dragstag från TRW, likadana som satt monterade original upptäckte jag när jag skruvade bort de gamla. Jag missade först att byta kulleden (är separat kulled till XI som inte sitter fast i själva dragstaget) och har nu fått tillbaka lite vibrationer. Ska byta kullederna närmaste dagarna så hoppas jag det blir bra.... Störst skillnad för mig hittentills var byte av dragstaget och då den stora bussningen som sitter inåt/framåt. Jag har bara bytt fram. BMW 4ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.