|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag hittat en bil jag är riktigt nöjd med! Jag och farsan åkte 50 mil enkel resa för att titta på bilen "lite vågat kanske" och vi fastnade direkt. Den var i riktigt fint skick in och utvändigt förutom en liten touch vänster bak och något stenskott på huven. Minimalt med slitage på förarstolen. Jag blev positivt överraskad vad gäller förbrukningen, de första 20 milen var väldigt ryckiga och de sista 30 avslutades på E4an i cirka 135km på farthållaren. Förbrukningen stannade på 0.8. Riktigt nöjd! Vid 130km låg han på 2500 varv vilket jag tycker är riktigt bra på en bensinare Bilen är svensksåld Automat Carbonsvart Svart helskinn Int. Glaciär silver "love it" El stolar med minne på förarsidan M-Paket Glastaklucka Navigation Proffesionell PDC Xenon Vet ej vad det heter, men bältet åker fram när dörren stängs. The sound from a big M :) | |
| Grattis! Kul! Upp med bilder då! | |
|
Ja det känns riktigt bra. Bilder kommer till helgen. The sound from a big M :) |
|
| Grattis till en kul bil. Bältesbetjänt heter prylen och superrolig så länge den funkar..lägger av när bältet blir använt och mjukt. | |
| Det är bara att ta strykjärnet och stryka bältet lite så greppar den igen. Och den ¨lägger inte av¨ utan den får inte grepp på bältet när det blivit lite böjt i kanten. Mvh | |
|
Johmei: ja verkligen, bilen är riktigt trevlig! Jaha då fick jag lära mig något nytt. passo222: Tack för tipset, just nu är det bra grepp. Vad tror ni om att byta ut njurarna till blank svarta. Är det att förstöra bilen eller blir den bara mer "bad"? Jag vill att den ska se clean ut men ändå lite tuff och aggressiv. The sound from a big M :) |
|
|
Thuveson: Helt upp till dig. Jag gillar de blanksvarta njurarna. En bild på min med blanksvarta njurar på safirsvart bil: Länk Har även svarta lister och svartlackade lyktor så det hör väl lite till temat! =) Ursäkta trådkapningen men.. Passo222, djupare tips på hur man ska få till bältena. Jag har strykt dem tre gånger med handduk mellan och sista gången använde jag en massa tygstärkelse (för skjortkragar m.m.) med undermåligt resultat. De fungerar ett par dagar och sedan började de tappa bältet igen. Nu har jag kodat bort betjänterna men skulle gärna använda dem om de var nära 100%-iga. Vågar man kräma på värmen mer? |
|
|
Grattis till ett bra köp! Vad gäller bältesbetjänten, ta en platt-tång, vrid på maxvärme och kör hårt. Funkade perfekt för min polare! |
|
|
Johmei. Din var riktigt snygg, verkligen!! Jag har beställt njurar till min nu. Blev så sugen när jag såg din bil. dr. Pepper. Okej, detta ska jag absolut testa. För bältesfunktionen är riktigt smidig, så den vill jag inte vara utan! The sound from a big M :) |
|
|
Hej. En liten uppdatering om bilen. Jag lovade lite bilder förra helgen! Men bilderna kommer denna helg istället. Fick vänta lite på den blank svarta grillen " det blev så snyggt". Jag har även beställt tid till lackering av bakspoilern, det blir eventuellt en liten läpp till bagageluckan " svart så klart" The sound from a big M :) |
|
| Låter som du har en bra plan med bilen. Ser fram emot lite bilder. | |
|
Johmei: förhoppningsvis får jag hem mina kolfiberemblem idag till huven och bagageluckan. Hur ska jag gå till väga för att byta de? Bända med någon plast, eller ska de sugas upp? The sound from a big M :) |
|
| Huvemblemet bänder du loss. Jag brukar köra med handduk på huven och brytverktyg i plast, såna man har för att plocka bort interiörlister. | |
|
Okej. Tack Lus! Jag ska försöka, du har ingen aning om bagaget då? Eller fungerar samma princip? The sound from a big M :) |
|
| Vet inte, men när du får dina nya emblem så lär du ju se hur de sitter :) | |
|
jag använde först kreditkort och en skruvmejsel för att fixa till bakluckan - fail. drog en fin repa så jag lät BMW lacka om hela bakluckan i samband med att de skulle fixa rost på insidan av luckan. lättare med ett brett men platt band på bakluckan åtminstone - som tandtråd fast bredare (jag använde embalageband). du behöver förmodligen gummipluppar (grommets) fram och bak beroende på tjockleken på pinsen som är på de nya emblemen. finns hos BMW och kostar ca 9kr för 2 |
|
|
OB: okej, jag får se hur jag löser detta. Någon lösning finner jag nog när jag får se hur emblemen ser ut. Men tack för tipset. Hur lång tid tror du att det tar? Mellan tummen och pekfingret. The sound from a big M :) |
|
| 30-90 sekunder per emblem :) | |
|
Jaha okej. Va det inte värre. Jag bugar och bockar! The sound from a big M :) |
|
| Np. Som lus säger, det är ett snabbt ingrepp. | |
| Grattis till bilen! Mkt trevlig bil du har köpt =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.