AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.064

Klämskydd spökar 328 e36 Coupé

Hejsan! Har nyligen blivit bmw ägare och har som med dom flesta äldre bilar lite problem!, Problemet jag vill ha hjälp med av er är att elhissarna lever sitt eget liv. När jag köpte den funkade inte elhissen på vänster sida. Men en dag så fungerade den helt plötsligt?! Dock började klämskyddet spöka. När man kör så kan dom helt plötsligt börja åka upp och ner ca 2cm (Klämskyddet?) Nu undrar jag vart jag ska börja felsöka.
Är det dom omtalade magneterna som ligger fel? Känns dock inte som det för att det är båda dörrarna som gör det Och hade inte detta problem innan den vänstra elhissen började fungera igen. Nu undrar jag även om man inte får till det är det en dum ide att rycka en säkring så man kan köra utan elhissarna i vinter. Måste klämskyddet fungera för att rutan inte ska kunna brytas mot eventuell isbildning eller är den bara för att man inte ska som namnet säger "Klämma sig".

Mvh Pontus
Ingen som har någon aning?
Nu är det löst iaf! Det var givarna i låskistorna som skulle känna om dörrarna var öppna eller stängda som glappade!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.