|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Besökte Biltema tidigare idag och passade då på att titta in på Michel &Co på vägen hem. Passerade denna bil som hastigast och tog en väldigt snabb titt på den. Stor rostblaffa på vänster takstolpe bak i höjd med och mot bakförrens fönsterkarm. Såg inte skoj ut och första gången jag sett nån e39 rosta där. Rost också i höger framdörr nederkant. Såg också ut som den var bättringslackad på några ställen men jag kan ha misstagit mig, tittade bara runt bilen väldigt snabbt som sagt. | |
| Besökte Biltema tidigare idag och passade då på att titta in på Michel &Co på vägen hem. Passerade denna bil som hastigast och tog en väldigt snabb titt på den. Stor rostblaffa på vänster takstolpe bak i höjd med och mot bakförrens fönsterkarm. Såg inte skoj ut och första gången jag sett nån e39 rosta där. Rost också i höger framdörr nederkant. Såg också ut som den var bättringslackad på några ställen men jag kan ha misstagit mig, tittade bara runt bilen väldigt snabbt som sagt. | |
|
Nu verkar du inte vilja ha en silverfärgad, annars är den i J-kpg. väldigt fin. Jag hade försökt få ner den några tusen och sen slagit till. RPH är också fin enligt bilderna, lite vitlöksindian-varning på toningen av rutorna dock. Åk och kolla på den Imolaröda om du inte valt bort den också, visa seriöst intresse, provkör och försök pruta ner den några tusen, gärna fem om det går :) Annars är det väl bara att vänta på att fler intressanta E39:or dyker upp... |
|
| Den har väl fått ett stenslag eller dyl på takstolpen för 5-6 år sedan som ingen åtgärdat. | |
|
Tack för det! Nu ser jag på bilderna att den rostar där på takstolpen, frågan är nu bara om det var som ni säger stenskott eller något annat...? Ska ringa och fråga lite imorgon, undrar om serviceboken bl.a. , jag bor nära Göteborg och bilen står i Stockholm, så kan åka och titta på den tidigast på torsdag/fredag, hoppas den finns kvar tills dess... Något mer jag ska fråga om tror ni? Är lite nyfiken på hur bilen har servats, det är nog det viktigaste, lite rost är inte farligt och det kan jag i princip fixa själv. |
|
| Det var ganska rejält svullet runt rostblaffan. Tror inte på stenskott utan verkar mer vara nåt som börjat inifrån. Själv skulle jag hoppat över den här bilen, finns andra exemplar för samma pengar som är bättre. | |
| Har en fråga till, har alla E39 farthållare? För på vissa står det med på utrustningslistan och på vissa gör det inte det? Med utrustningslistan menar jag vin-decode då såklart. | |
| Nope, farthållare på E39 var aldrig standard. | |
|
Att mätarställningen inte är registrerad vid besiktningen beror på pixelfel och då skriver de inte ned någon siffra. Det räcker att det är lilla minsta pixelfel så är det blankt. För övrigt så ska det hagla in kommentarer om att vissa exemplar här är fula osv. Bara för man är originalb-g så får man väl förstå att det finns många som inte är det!? Det är väl upp till var och en. Lasse-SL500: Varför bromsskivorna är så små? Var det en seriös fråga eller? Till dig som tänker köpa så satsa på en bil som redan är faceliftad och har navi etc för dessa uppgraderingar är ganska dyra och helt plötsligt är du uppe i en högre summa som du hade kunnat köpa något nyare för. |
|
| Farthållare är väl standardfunktion på alla E39 som har multiknappar på ratten? | |
| Har aldrig sett en E39 utan farthållare, måste vara mycket ovanligt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.