AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.764

Vad tycks om dessa två E39:or?

Sida 2 av 3
Mailade ägaren precis och det redan är någon som kommer och tittar på bilen idag, jag bor ganska långt bort, 25mil, så kan inte åka och kolla på den idag... Ägaren skulle höra av sig i fall den första personen inte köper den. Håller tummarna nu.

Tack för tipsen Erik! Ska göra som du säger.
Då var tyvärr den röda redan såld, några timmar på blocket så är den borta... Bra bilar säljes direkt, för mig innebär det att jag fortsätter jakten på en fin e39 :)

Den silvriga som jag länkade i första inlägget är uppe på blocket igen, med nedsatt pris:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den blå RNX har utbytt stereo och det ser för "träligt" ut.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hm, flera av annonserna ni länkar till är ju redan borta!
Najs iofs med lite omsättning på fina E39or. :)
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
elk, om det är M-sport paket original så är listerna olackade. Varför vet jag inte.
Länk

Länk

Två stycken till, båda ser helt okej ut på bilderna, ska nog åka och titta på den svarta imorgon, står båda några mil härifrån. Det enda dom skrämmer ut mig är antalet ägare... Röd - 15, svart - 11, lite tråkigt tycker jag.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
11 och 15 ägare? Herregud!

M-emblem på bakluckan, kolfibertrams, röda (!) angeleyes? Personligen skulle jag aldrig kolla på en sådan, fast att den säkert är i bra skick och går bra.

Den svarta är ju rätt snygg förutom de fula fälgarna.
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Ser fina ut - men båda är typ 10' för dyra tycker jag. Vid de miltalen är det som sagt vanligt att många slitdelar behöver bytas, så var lyhörd när du synar och provkör.

Den röda ser ut att vara sänkt en 40 - 50 mm fram förresten.
Mmmm... Håller faktiskt med er, inga perfekta bilar det där. Typisk för mig att det inte finns någon vettig bil till salu när jag letar :D Ska ändå åka och titta på den svarta förmodligen, ska såklart inte köpa, men det skadar inte att ta en titt och känna på den.

När det gäller den röda så är den lite ungdom-trimm-skadad ja, dessa röda angle eyes och fake-carbon ser förjävliga ut, men det fortfarande är en imolaröd och det krävs inte så mycket jobb att återställa den till original skick. 15 ägare drar ner intrycket oerhört mycket.

Funderar på att vänta i några dagar till, något intressant kanske kommer upp.

Ni får jätte gärna länka bilar ni tycker är bra och är i min prisklass, kan tillägga att jag sålde min andra bil nu och har lite större budget, +/- 65.000.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Bor du nära Göteborg? Du kan få köpa min 528i istället med 3 ägare :P
Bor 4 mil utanför Göteborg, skicka powerpost så snackar vi :)
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
En kompis bil:
Länk
Kul med välskötta E39:or -- klart snygga bilar!

Bry dig inte så mycket om antal ägare -- det viktiga är ju skicket, inte namnet på de tidigare ägarna.

Style 66 (M-Sport 17") passar himla bra på E39 med ljus kaross. M6-fälgarna på den röda är snudd på katastrof tycker jag. Det är snygga fälgar i sig, men de blir helt fel när de sitter på fel bil. Och varför har den så otroligt små bromsskivor?

Tyckte den svarta var snygg - Breyton Imagine-fälgarna är dock inte alls bra på den. Men styling 66 kan man hitta för en blygsam peng, så det gör inte så mycket.

Själv skulle jag föredra en 528 eller 530, men det kanske blir billigare försäkring på en 523 / 525? Förbrukningen är den samma.

Viktigt att kolla att inredningen känns rätt och är mysig - det är ju där man själv sitter? Skulle nog skaffa en med Navi och telefon, det är mysigt med känslan att den är lite "extra".
Lasse - klart vill man ha en med bra utrustning och så, helst en alpinvit eller imolaröd med 3.0 motor,manuell låda,m-paket,och max 20.000mil på mätaren, men det kommer te evigheter att hitta en sådan, därför tittar jag på alla, i princip.

Själv föredrar jag också 3.0 M54B30 motorn då jag redan har en bil med en sån, men som jag skrev ovan, svårt att hitta den ultimata bilen för mig...

Det finns två stycken silvriga E39 som verkar vara bra och välvårdade, (den Swensson länkade) och en till - problemet här är att jag vill helst inte ha en silver bil.
Härliga problem :) Det finns ganska många bilar att välja mellan, och inte är de särskilt dyra - inte om man betänker hur mycket man får för pengarna. Och det stämmer nog att det inte är någon enorm skillnad på motorerna. Viktigast är nog skicket på dyra saker (småsaker går ju lätt att rätta till - t ex om man inte gillar kolfiberdekaler) och känslan. Det måste kännas rätt. :)

Själv är jag svag för bluewater metallic, facelift.
Länk

Pre-facelift, bara 523i,har gått längre än de andra vi länkade men den kostar hälften av det de andra gör... För 20.000 kan jag väl göra om den till facelift, sätta dit navi och allt annat jag vill ha, vad tror ni?

Det viktigaste för mig är att den är inte silver, har m-paket och alcantara säten.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Den där tyckte jag såg intressant ut, 6 ägare är ju inte så farligt men varför kan man inte se mätarställningen när man kollar upp den?

Annars är ju 25.000 ett riktigt bra pris om den nu är servad regelbundet och i fint skick.
20.000 behövs ju verkligen inte för att fixa faceliftlampor och navi. Snarare under 10.000.

Förresten, du har Powerpost...
Nu är annonsen borta. Inlagd kl 22 igår, kl 14 idag är den förmodligen såld. Då letar man vidare igen...

Naikon - jag svarade på din powerpost igår, eller har du skickat något mer? Isf har jag inte fått något.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tråkigt att bilen försvann!

Nej, sorry jag har inte fått någon Powerpost, säker på att det skickades?
Naikon - jag skickade 4 meddelanden till dig, du verkar inte ha fått någon av dom.

Det har kommit up en ny E39 som verkar vara intressant, dock lite märkligt med att man inte ser miltalet från senaste besiktningen på transportstyrelsen.se, sedan säljes den av Michell&company och det företaget är inte det bästa(som jag har läst här på forumet). Men ändå, vad tycker ni? Priset är helt ok, 525,manuell, nästan en sån jag är ute efter!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.