AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.766

Vad tycks om dessa två E39:or?

Sida 1 av 3
Nu har jag bestämt mig att köpa en 5-serie, priset är max. 55.000 SEK, M-paketet är ett krav,när det gäller motorn: helst en 525 eller 530, dock inga 520i, ingen automat heller. Vore bra med dragkrok också. De får inte ha gått längre än 20.000mil.

Har hittat två intressanta bilar, vad säger ni om dem?

Länk

Länk

Har också funderat på E46 tourning, men det kommer nog vara svårt att hitta en med m-paket och inte allt för många mil för 55.000SEK.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tycker båda var snygga, men jag hade utan tvekan försökt hitta en 530i istället för en 523i.

Dock så verkar ju den första ha eftermonterad facelift, då facelift egenligen kom september 2000, och bilen är tagen i trafik vid april 2000.
Naikon: Vad spelar det för roll om facelift är eftermonterad??? Innebär det något allvarligt problem med bilen?
Det har jag också märkt, den silvriga är isf också eftermonterad facelift då den tillverkades 2000-02 enligt transportstyrelsen, kan det vara så att både är facelift'ade av någon?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Det är enkelt 523 e39 fanns aldrig med facelift ifrån fabrik.
Faceliften kom först 2000/10 och då som 525, 530 (även 520) osv.

Mvh Håkan
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Här är är en bil som verkar fin:

Länk

Okej, då menar du Håkan att båda bilarna jag länkade är pre-facelift men någon har satt ditt efterlifts lampor, är det så du menar? Är det endast lampor som är av annan typ eller är det något mer? Fanns det xenon i pre-facelift?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Ja, bilarna borde se ut som den i annonsen som jag skickade.

Ja, xenon fanns på pre-facelift (jag har det på min).
Med faceliften så kom det även andra motorer (m54). Bilarna fick led-bakljus mm.
Finns läsning om detta om du söker i forumet. Du kan säker även finna info under 'Begagnatguiden' i listen till vänster.

/H
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
crli9194: Fan, ta det lugnt. Det var bara ett konstaterande, tråkigt att du tolkade det som att det vore ett allvarligt problem. Tycker du inte att det var relevant att upplysa honom om att bilarna han kollar på inte är facelift fast att de ser ut att vara det?
kRp: Av dem som är länkade, helt klart RPH. Den behöver vara j**vligt dålig för att någon av de andra ska vinna. När det är faceliftat kontrollera att det är originaldelar och inget Taiwansmäck.

Mvh Stephan
Tack för alla svar!

Naikon: det har du rätt i, vill helst ha en 530i men kommer nog inte att hitta en i bra skick med mpaket för dom pengarna jag har.

Stephan735i: Tycker samma sak, den svarta RPH är snyggast, om jag har tid ska jag åka och titta på den närmare, det verkar inte finnas något bättre till salu just nu i det priset.

Men det är kanske någon av er eller ngn bekant som säljer en sån bil? Det vore kanon att få köpa en BMW från en annan entusiast och inte en bilhandlare...
Fina bilar!! Kul med fina E39!

Jag tycker också RPH, även om bilarna är likartat snygga så är den bättre utrustad (enligt mig), och den andra har antingen konstiga baklysen eller så är bilden tagen så att de ser svarttonade ut.

Att bogserluckan saknas på den kanske man skulle fråga varför?
Det stämmer, den andra(silverfärgade) har svarttonade baklysen som ser inte så bra ut.

Bogserluckan saknas på den svarta ja, undrar samma sak, varför? Vad jag vet, på en av vara familjebilar, åker den lilla luckan ut av sig själv och bara hänger tills jag sätter den på plats igen... Kan bara tillägga att bilen är av årsmodell 2012 och är klassad som ''lyx-SUV''. Det kanske hände samma sak här och den tappades bort till slut?
Nej, bogserluckan sitter hårt på E39 så den här har med 99% sannolikhet bogserats av ngn anledning. Men det behöver ju inte vara något farligt, soppatorsk t ex? Men det kan ju vara skönt att veta varför.
Nu har jag hittat en till intressanta E39, den har gått lite längre, men det är inte mycket, eller vad tror ni?

Länk!

Den svarta RPH är nog inget för mig, kollade upp lite info om den, ringde till bilfirman och har lite blandade känslor nu.
Kan tillägga att jag hittade ytterligare en E39 som verkar vara bra, dock angivet regnummer i annonsen är fel...

Länk

Den första jag länkade i inlägget övan har bara haft 4 ägare, och den fjärde är bilfirman bilen står i just nu, alltså i värsta fall 3 brukare tidigare.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Varför kikar du inte RAG?
Verkar ju vara en riktigt fin och med endast en ägare.

/H
RAG är egentligen bäst men problemet är att jag har inte sålt min andra bil än, och tanken är att jag lämnar gamla bilen, lägger till lite pengar och tar en BMW, därför vill jag helst köpa bil via bilfirma. (det kommer antagligen ta ett tag innan jag får sålt min andra bil så det är lika bra att byta bort den tycker jag)
Någon som känner till den här?

Länk

Tror att det är något för mig, även om den har gått en del så är det alltid 3.0liter och Imolaröd, färgen jag alltid velat ha. Priset är ganska bra också. Vad tycker ni?
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Ang TED024, ska inte skyddslisterna på stötfångare/sidorna vara lackade i bilens färg på facelift?

Edit: Gäller tydligen inte m-sport, sorry!
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Trevligare motor än 523i, sen skiljer det knappt i förbrukning mellan de olika sexorna. Du ska helt klart välja en 530i om du har möjlighet. 20' nåt i mil är ingenting, utan helt normalt för en 11 år gammal bil.

Du får åka och kolla helt enkelt. Leta efter klonk i drivlina, kolla om dämpare är bytta någon gång(annars sjunger de nog på sista versen) och syna noga efter mer rost än vad som beskrivs i annonsen. Tyvärr är det mer regel än undantag med rost under kittet i dörrarna på e39. Kolla även om det vibrerar i 80 - 90 km/h, samt vid inbromsning i dessa hastigheter. Om det förekommer vibrationer är det dags för byte av lite framvagnsbussningar.
Men eftersom din budget är 55' så har du lite utrymme för reparationer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.