AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.676

STB Gruppen bilvård / deal via Groupon

Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Någon som har effarenhet av STB Gruppen?
Länk
Finns ett erbjudande via Groupon!
Länk
Någon som beställt?
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Beställde du det till slut? Är själv sugen på att göra en beställning men vill gärna först veta om det gör mer skada än nytta. Verkar bra.
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Kan säga att jag körde en helrekond plus lackskydd hos dem i måndags inför att lämna över bilen till nya ägaren. Fick betala 500 extra för att den var mörk och de behöver då polera 2 gånger då men det stod i det finstilta upptäckte jag sen så inget att bråka om.

När jag bokade det var det 1 månads väntetid men de satte upp mig på väntelista och de ringde faktiskt 2 ggr när de fått återbud men då funkade det inte för mig. Snyggt.

J Sandell ch Mekonomen Gärdet är nog en annan klass men jag var nöjd med resultatet. Kändes som en riktigt fräsch bil när jag fick tillbaka den och kändes bra att lämna över nycklarna till nya ägaren.

Nu var min bil rätt välvårdad innan så vet inte hur de är på en lite svårare utmaning men känner att det var klart prisvärt. För den riktigt petige är det säkert inte tillräckligt men för mig var det klart värt det.

En till skall in för pps lackering så det blir ett större test.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Det är väl alltid så i dessa deals att det endast är polering som ingår, dvs inte rubbing. Har man sliten lack så kommer det inte bli helt bra med endast en polering.
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Helt rätt, och jag tycker det kändes fair. Tycker att de kändes som riktigt bra mellanklass och ger bra value for money
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Trådlyft! Lämnade in bilen hos dom för två veckor sen fick betala 500 för att bilen är mörk som ni nämnde ovan.. Nu när jag har tvättat bilen första gången efter två veckor så vill jag säga att jag är helt paff det går inte ens ta på bilen den blir repad på en gång, Jag fattar noll. Jag har polerat många bilar genom åren oftast har jag använt Meguiars grejer som är kanon tycker jag för en amatör som jag.

bBlen är sjukt repkänslig och blir det oxå så fort man gnuggar med tom med fingrarna (Inte nagel) Jag undrar vad har dom gjort med bilen.

BMWCS medlem nr. 08105
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

färg?

solidsvart/svart II??
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Carbonsvart
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Carbonsvart
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

då är det nåt som inte stämmer...du skulle lämnat bilen till mig istället:)synd du bor så långt ifrån:)

ljusa bilar kan t.o.m min 9 åriga dotter polera/rubba

men mörka,det är en helt annan femma..

Länk

kolla den carbonsvarta 530-touring -2009 jag gjort.....eller BMW Alpina B5S Touring-2009,oxå carbonsvart....
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hade gjort det, Tyvärr så bor vi långt ifrån varandra.. Hur som helst ringde till dem nyss och dom vill att jag kommer in med bilen på måndag det är bra iaf att dom tar ansvar..
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Olika lacker reagerar olika, tyvärr. Du verkar ha en mjuk och därför repkänslig lack på din bil som dessutom är svart....en olycklig kombination.

Här ligger bollen hos bilägaren att med silkesvantar sköta om den nya ytan.

En mjuk lack kan med fördel behandlas med ett keramiskt lackskydd som tål repor avsevärt bättre än andra konventionella skydd som kanske fungerar jättebra på hårdare lacker.

Men det är ju så....ju blankare och felfriare ytan blir, desto tydligare syns nya repor. Lite som att man nyss putsat fönstren sedan syns det lilla minst skiten på en gång.

Mvh
Skalman
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Exakt så så upplever jag lacken på min bil den är så fin så att nu när den har fått en ordentligt behandling så syns minsta lilla repa... Nu har jag tvättat bilen ordentligt igen nu är det mesta repor som uppkom är borta så undrar om det själva medlet som är man har lagt är extremt känslig.
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Ja, det kan vara så att ytan varit lite "fet" efter behandligen vilket också kan ge intryck av "repor".
VARNING!

Tyvärr köpte jag en helrekond genom Groupon när dealen var aktuell.

Jag läste på såväl Groupons som STB-Gruppens hemsida om vad som skulle ingå i en helrekond, jag ringde till och med och frågade i samband med att jag skulle boka en tid, vad det var som ingick. Det var mycket tydligt, såväl som självklart, vad som ska ingå vid tjänsten helrekond. I samband med att jag ska lämna in bilen och står och pratar med en ur deras personal, letar denne skador på min bil, som de kan tjäna pengar på att få fylla i åt mig för en extra kostnad. När detta inte lyckas från deras sida tittar han in i bilen och menar att dammsugning kostar extra. Jag blir nästintill paff och innan jag hinner påtala att jag vet att det ingår, vilket också tydligt framgår, pekar han på bilen framför och menar att ägaren av den bilen allt lade till för dammsugning. När jag påtalat att jag vet att det ingår menar han att min bil var "extra smutsig", vilket den inte var. Jag får min dammsugning och de har gjort bort sig.

Av bemötandet att döma skulle jag aldrig någonsin köpa en utav deras tjänster igen. Tyvärr måste jag säga att resultatet var helt okej.

Jag kan inte garantera svar på inlägget då jag väldigt sällan är inne här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.