AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.589

Pip i bilen

an
255
anma0572
520dA Touring -12
I min 320d E91 -07 hörs det ett pip från högtalarna varje gång jag kör iväg med bilen. Det piper inom ca 30 sekunder efter att jag kört iväg. Det är ett ganska lågfrekvent "beep" snarare än "pip" och bara en gång. Vad kan det vara?

Det är alltså inte tre pip på varandra följande som det talas om i andra trådar. Det kan inte heller vara halkvarnaren då bilens temperaturmätare inte varit under 15 grader på länge nu.

//Anders
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Min undran gäller alltså ett pip som kommer från högtalarna strax efter att man kört iväg. Någon som vet varför det piper?

Kan det ha med någon service att göra? Bromsvätskan ska snart bytas. Jag hittar ingen info i bilens instruktionsbok.

//Anders
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Om det piper brukar det också visas en ikon i displayen i kombit som meddelar varför.

Har du bältet på dig? Vill minnas att man får en varning med ett pling direkt när bilen börjar rulla.
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Nej, jag har inte sett någon ikon. Bältet har jag på mig. Vid något tillfälle har jag slarvat med bältet men då har det varit ett annat ljusare pipljud som väl upprepas har jag för mig.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har också ett pip ibland. Har tolkat det som att det kommer när blåtanden får koppling. Bältet är det inte.
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Kan vara värt att prova. Har alla e91 blåtand?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nej, min är eftermonterad, en Belkin-puck.
an
255
anma0572
520dA Touring -12
I min sitter det någon sorts Nokia handsfreelösning. Jag använder den inte och jag tror inte att det är den i sig som piper men den kanske är blåtandsdriven och orsakar pipljudet i högtalaren på ett sådant sätt som du säger. Jag får experimentera lite med den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.