AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.638

Eftermarknads Angel eyes till E39?

La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Tjenis penis!

Nu är det såhär att jag är på jakt efter ett par fräscha angel eyes till min E39. Har kikat lite på dessa: Länk … -e39-2000/

Fick efter ett tag reda på att det sitter flera smålampor på ringarna istället för en lampa som lyser upp ringarna (som det är på original angel eyes om jag har förstått rätt)
Är rädd att man ser små "punkter" på ringarna och inte att det är en rund och fin.

För övrigt så har jag en E39 523 -2000 med xenonstrålkastare (pre-facelift) just nu. Vart kan man hitta ett par snygga angel eyes? Passar det med ett par facelift ange eyes? Behöver man någon adapter mellan i så fall?

Vill såklart helst behålla xenon på de nya dessutom!

Tacksam för alla svar! :)

Obama can't gyymkhana!
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Japp skippa dom, ser fördjävligt ut i mitt tycke (såg dom på stan igår)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Fks är ganska lika Hella original. Det finns ju dock riktiga lågvattenmärken också.som ser förskräckliga ut.
Länk

Depo finns ju också för xenon hos Schmidemann men billigt är det inte.

Leta begagnade Hella original är ju en annan variant som kan vara hyfsat prisvärt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Ja, alltså original hade ju varit kanoners! Men som sagt så blir det ju lite mer i pris. Hittade dessa på Ebay Länk
Det är dom enda "original" som jag hittar. Söker jag fel?
Skulle dessutom velat ha dom utan gul/orange blinkers, men det kanske går att köpa nytt sånt glas bara va?
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Hittade dessa också som ser rätt så original ut, dock står det att de passar halogen och jag har ju xenon: Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Okej så istället för att starta en ny tråd så har jag hittat ett par original som ser riktigt fina ut. (dessutom nyrenoverade)
Har ett problem däremot. Dom är från England och då lyser dom väl fel?
Går det att ändra bara självaste lampan inne i strålkastaren så att det lyser rätt? Såg att det går att göra så på någon gammal 850, men är tveksam på E39.

Tacksam för alla svar och tips!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
På xenonljusen kan man ändra från vänster till högertrafikinställning sitter en spak under ett täcklock på ovansidan vad jag kommer ihåg.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Okej vad bra! Så med andra ord behöver jag inte oroa mig över att köpa ett par strålkastare från England? :)

Obama can't gymkhana!
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Hasso har rett ,mer info her med bild Länk
La
100
Lars Almighty
320i Touring -01
Grymt! Då vet jag att det fungerar i alla fall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.