|
|
|
|---|---|
|
Kollade listan i Teknikens värld för nypris på bilar.. Stämmer det att det skiljer 100 papp mellan 320d och 330d å vad 17 får man för de hundringen? "... tygsäten e för veganer :o) " | |
|
+2 cylindrar +74 hk +120nm +8-stegad automatlåda +17"-tums fälgar Det är det väl värt för att få köra sexa :) |
|
|
MmmmNää haha väl mkt.. å 17" måste väl snart anses vara standard väl :-) "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
| Prissättningen är lite galen, men de vet väl vad folk är villiga att betala. Det trista tycker jag är att paketen och extrautrustningen inte blir rabatterad, de kunde väl slängt med lite mer utrustning till de stora motorerna. Eller rabatterat paketen lite.. | |
|
100kkr brukar vara merpriset för en dieselsexa. Det var ungefär samma skillnad på X3 när jag köpte min. Hade gärna haft en sexa men inte till vilket pris som helst när jag köper nytt :-) Sen skall man inte glömma att 8-stegad automat kostar 20-25kkr vilken man nästan "måste" ha till en 320 så skillnaden blir lite mindre. Och så är ju också en 330d dyrare än en 320d om några år i pris så den egentliga kostnaden ligger kanske på 50-60kkr om man räknar bort 330d dyrare skatt, bränsle och försäkringskostnad. |
|
|
Tycker du den är för dyr, köp en 330d i England för lägre pris än vad du betalar för en motsvarande 320d här hemma. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Exakt som Narvselius säger. I England skiljer det bara 35 tusen mellan 320d och 330d. Vad man får? En helt annan upplevelse. Motorns ljud och karaktär gör att hela bilen känns annorlunda på nåt sätt. |
| Kan man beställa vänsterstyrda igenom England då? | |
| Ja, via deras exportavdelning går det att beställa en vänsterstyrd och svensktalande bil. | |
Verdi |
Jag och flera med mig har redan gjort det. :-) |
| Det finns säkert fler skillnader men en av dem är att 6-cylindriga bilar har farthållare som kan bromsa i nerförsbackar. | |
|
Haas - här är länken tilltråden för oss som köpt bil i Storbritannien. Just nu på 67 sidor, så hämta popcorn och luta dig tillbaka... Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Jag skulle också rekomendera UK som alternativ om du är inne på att köpa ny 330d. Fast jag har samtidigt sett att det finns många svensksålda demobilar till salu just nu för mellan 450-500kkr - fast de saknar en hel del lull-lull som tex "Verdi" har på sin. | |
Verdi |
Jag betalade ca 450 tkr för min. Bruttopris i Sverige var 668 tkr. Sen beror det på rabatter och specialdealar. |
| Ulfis, min 320 har även den en farthållare med bromsfunktion, bra att ha bland alla fartkameror i småland... | |
|
NordicX, Desto bättre :-). I min instruktiosbok (jag vet att det inte är manligt att läsa dessa ;-) står det att broms är std på 6-cyl farthållare. Sen finns det väl säkert som extrautrustning eller på annat sätt. |
|
| Ulfis: För föregående 3-serie (E9x) hade enbart modeller med sexcylindrig motor farthållare med bromsfunktion. Alla modellerna av nya 3-serien oavsett cylinderantal har farthållare med bromsfunktion. | |
|
Narvselius Tack för länken. Ska plöja igenom tråden vid tillfälle. 67 sidor orkar jag inte med just nu :) |
|
|
Haas - gå in på Länk och välj 3, Build you own. När du är färdig så dra ifrån brittisk moms (20%), dra av ytterligare 8% i rabatt, räkna om till svenska pengar och lägg på svensk moms. Jämför med motsvarande pris på en svensk bil med samma rabattsats. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Med 330D motorn så får man till skillnad mot 320D, förutom acey´s nämnda skillnader, även en motor som inte låter som en traktor också. Inte nog så viktigt. I alla fall för min fru som ratade 320D mycket därför.... Å andra sidan så provkörde vi en Audi A5 innan dess också och den körde hon i 700m innan hon svängde in till vägkanten med orden "jag vägrar köra den här skitbilen en meter till!" Jag fick nöjet att köra tillbaka den och tacka för årets kortaste provkörning :-) /diStefano Ps. Min fru hämtar ut sin nya 330D nästa tisdag. |
|
Karl-Hilding |
Haha.... Min hustru vägrade att sätta sig i förarsätet på en A4 2.0. -10 Hon är mer BMW fanatiker än jag själv. Å andra sidan så fick hon ju beröm för 22-23 år sedan när hon tankade sin vita E30 320. En kille vid macken sade: "Snygga tjejer skall köra BMW" :-) Det har hon nog inte glömt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.