|
|
|
|---|---|
|
Har månne BMW insett att vi inte själva klarar av att läsa 40-sidiga utrustningslistor utan att bli vimmelkantiga? Nu kommer det finnas en konsult som skall hjälpa en att beställa din BMW så att den blir såsom du vill ha den. I USA, så klart. Undrar om man måste gå på toaletten själv i det landet..? Länk ---- BMW CS/SC #6212 | |
| Är väl ingen dum idé, men det vore väl ändå bättre att utbilda alla säljare så att de vet vad de pratar om, se till att konfigurator och informationsmaterial/prislistor är uppdaterade. Det skulle göra livet betydligt enklare. | |
|
Ja, jo.... eller att GA uppdaterar hemsidan så att det faktiskt är 5-serie LCI som visas. Men den har ju bara varit till salu i knappt två månader, så varför jäkta? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Jag var på väg att skriva detsamma som "acey", finns ju ett antal forumanekdoter där vi bilnördar vet mer om tillvalslistorna än säljarna :-) Öppnar man dörren på glänt in till möjligheterna för individual börjar det bli jobbigt på riktigt och kräver väl närapå en mild psykopat för att ha full koll på alla detaljer...som samtidigt skall vara vänlig och tillmötesgående. Inte lätt :-) |
|
| Är det en sådan shoppingkonsult som man kan anlita på NK också? Typ en personal shopper (tror jag det heter)? | |
| Jobbigt den konsulten lär ha det. Hela USA är inget litet distrikt och tänka sig alla frågor han kommer få..... Haha | |
|
Håller med acey o Kristoffer, se till att konfigurator och material på webben är uppdaterade och att säljarna dels vet vad de säljer och dels att de har en gnutta intresse och engagemang för det varumärke de säljer. /Janne |
|
Verdi |
Alltså, en säljare vill ju sälja. En sådan konsult skulle hjälpa DIG att välja rätt. Till viss del gör en säljare det också men han är en motpart i affären och hans intresse divergerar lite från köparens även om han vill att kunden ska bli nöjd och återkomma. Jag tror inte att det är så dumt. Finns många som inte är så intresserad och inte orkar sätta sig in i allt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.