|
|
|
|---|---|
|
Mina föräldrar har en 320D xDrive 2011 som har gått ca 2500 mil. Den har nyligen börjat "smårycka" vid lätt/jämn belastning, oavsett om det går 50 km/h eller 90 km/h. Den går som den ska vid acceleration, ingen ojämn tomgång, rök eller andra problem. Inga felmeddelanden el varningslampor lyser. Det första som poppar upp hos mig är ju nåt meck med nån/några spridare, vad säger ni? Är det nån vits att testa "spridarrengöring" på en såpass ny bil? Tacksam för tips! | |
| Det är väl 3 års garanti på bilen? Bara att köra inom närmsta BMW-verkstad och boka tid.. | |
| Nybilsgarantin är väl två år? Fri service tre år | |
| Är från Norrbotten :) Man har tre års reklamationsrätt | |
| Hmm, tre års reklamationsrätt...och hur ska man åberopa den? Jag är skeptisk... :) | |
| Ingen som har några förslag på vad småryckningarna kan bero på? | |
| Lämna in bilen och låt en verkstad titta på det. Har du tur finns det en eller flera felkoder. Vi kan inte annat än spekulera då det finns så många olika komponenter som kan fela i dagens bilar. | |
| Ja det ska dom göra, är ju dock alltid intressant att höra om det finns nån som har en aning om vad det kan vara. Egen felkodsavläsare vore inte dumt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.