|
|
|
|---|---|
|
När jag trycker ner eller släpper upp kopplingen så hörs ett ganska högt knarrande ljud. Det hörs inte in utan kommer helt klart från under bilen. Kopplingen känns dock helt normal och beter sig som den ska. Det låter även med motorn avstängd så det är inget ljud av att det slirar eller så, utan snarare av länkaget/rörliga delar mellan pedalen och lamellerna, men vad? Någon gissning? För att försöka beskriva ljudet: Sitter jag med avstängd motor, öppen dörr och pumpar sakta med kopplingen så låter det som om man sitter å gungar i en sleten gammal gungstol ungefär, knirr-knarr. Eller öppnar å stänger en osmord gammal dörr. Bilen är en 523i -99 | |
| Exakt så låter min E39 540 också när jag trycker på kopplingspedalen. Jag har dock inte undersökt vad det kan tänkas bero på. | |
| Min låter oxå. Dock inte så högt. Min mekaniker sa att det inte var någon fara och nämnde också vad det berodde på men nu minns jag inte det. Vet att han nämnde att det gick att åtgärda men skulle vara ett stort jobb. | |
|
Det borde väl vara kopplingsarmen som pressar urtrampningslagret som låter på era bilar. Om det inte är fjädrarna i tryckplattan som låter.? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.