|
|
|
|---|---|
|
Nu vill jag veta vilken ni anser är den bästa / roligaste bilen inom rimliga pengar att köra brett med? :D Har själv kört runt i en 540i/6 e39 och kört skjortan av allt under vinterhalvåret, men på sommaren (speciellt på torrt underlag) hasar man efter en aning (eller ja, iaf mot M5 e60 å M3 e92 och motsvarande...). Jag är nu sugen på en ny bil, och skulle gärna vilja ha lite tips om något som fungerar på bredden både i snö och på torr asfalt. Ett krav är att den ska vara hyfsat lätt att få igenom besiktningen, och sugmotor anser jag vara ett stort plus! Hur är e30 och e36 på vintern? De har ju betydligt mindre vikt än en e39, men å andra sidan kanske de blir lite "yviga" och jobbigare i höga hastigheter? Har vi någon här på AP som kört original M5 e39 på vinterhalvåret och kan uttala sig om viktens påverkan på körningen när det är halt ute? Dela gärna med er om era erfarenheter och vad ni rekommenderar :) | |
|
Jag har ägt m3 3,2, m5 e39 och äger nu en m5 e61 och jag måste säga att som driftingbil så tycker jag helt klart att M5 e39 är bäst. V8 400hk och massor med vrid och kraft är mycket fint:) Drar lätt loss vid 2000 varv och sen är det bara att mata... Ljudet från motorn är dessutom mycket skönt vid drifting. Dessutom så får man på 17 tums fälgar runt om på m5 e39 (man får faktiskt på 16 tums fälgar bak). Detta gör att däckkontot blir hyfsat billigt! Även kört en del 325 e30 och dom funkar också att köra med ställ men är aningens för svaga på torr asfalt. Min M5 e61 är riktigt skön att köra på ställ men det kostar helt andra summor och sen är jag lite snällare mot denna bilen jämfört med de andra:) Behöver lite varv för att släppa loss men sen finns det inget som stoppar:) Lycka till! Mvh. Richard |
|
|
Drömmen är en e30 med m5 e39 motor + kompressor, det måste vara den ultimata kombinationen:) Mvh. Richard |
|
|
Låter svårkört! /Martin |
|
|
Jaså richo intressant att höra att du tycker bättre om e39an än e36! :) 16" på bak på M5? Das is godt! har 12 st 16" fälgar till e39 hemma :D fast de blir nog 540n trots allt för mig! ja en e30 med kompressormatad S62 hade varit intressant :D |
|
| Har du en E39-M5-motor i E30:n så behövs nog ingen kompressor :P Håller fullst med att den motorn har grymt bra vrid o bottendrag. Bara att bygga kombon =) | |
| Heter inte den bilen Alpina B8? | |
| Har kört 2st E30 M3or en vanl. en sportevo på vintern båda stadiga och trevl. vinterbilar på 16" dubbdäck. Snabbast vid rödlyset dessutom, när alla andra roliga bilar gått i ide. Mvh,/TP. | |
| Har kört 2st E30 M3or en vanl. en sportevo på vintern båda stadiga och trevl. vinterbilar på 16" dubbdäck. Snabbast vid rödlyset dessutom, när alla andra roliga bilar gått i ide. Mvh,/TP. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.