AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.339

någon som känner till denna m5?

Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Tänkte på denna Länk mvh Sigge
Lasse Karlsson
Alltid vanskligt att köpa en sån typ av bil, med så mycket mil på! Kolla den noga vad avser historiska reparationer byte av delar, service osv. Noga att bilen är välhållen och välservad! Kolla bromsar och koppling, oljeförbrukning, knackande vanos, M5 E39 hade en hel del "barnsjukdomar" på de första årgångarna, fram till 01. Om några av ovan nämnda saker behöver bytas/åtgärdas, kan du snabbt ha en nota på 20-25 tusen eller ännu mer!, och då kostar bilen genast mkt mer än den smakar!

Annars ser väl bilen rätt OK ut, dock fanns det va jag vet inga 98:or av M5 E39. Tillverkningen började i September 98, och blev 1:a årsmodell 99.

Lycka till!

modolasse
Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
Hej Lasse jo den har ju lite mil på nacken, men har sett m5or som gått bra mycket längre än det också. Är slitage delar bytt ( vanos ska tydligen blivit fixad ) och den är omhändertagen så är jag väldigt intresserad faktiskt. Såg att de var flertalet ägare på bilen men har tillgång och se vilka som varit ägare och det visa sig vara samma ägare ett flertal gånger dvs. skriven på frun-mannen sen frun igen alla känner ju till att man vill komma ner i försäkringspremie etc. Själv tycker jag det är skönt att den varit i Sverige sedan 00 dvs mycket historik finns ang bilen tänkte carfaxa den framledes i veckan iaf jag verkligen får ett supersug!.

Men det är ingen här som kanske till&med ägt bilen någon gång :)?

Mvh Sigge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.