AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.200

Cabba ner med nyckel 320 2001

Ma
12
MarcusL
320 Cabriolet -01
Hej!

Hur funkar det om man ska cabba ner med nyckeln på E46 2001? Vet att man kan göra det genom låset på förardörren men läst att på vissa går det genom fjärren på nyckeln

Hade varit kul och testa om det fanns på min =)

Mvh
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Tryck och håll inne upplåsningsknappen på fjärren så ska den börja öppna rutorna och sen cabba ner.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Och har du inte cab så öppnas i alla fall rutorna om man trycker och håller inne låsuppknappen. Bra att man kan börja vädra ut bilen redan på avstånd en varm dag. Funkar så på min touring.
På min E36cab är det ju bara halvautocab så där är det också bara rutorna som jag kan styra med fjärren.
Att cabba upp (tryck och håll inne låsknappen) och ner med fjärren är lite häftigt - hög imponatoreffekt om man gör det från sin stol på uteserveringen med bilen utanför...

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Ma
12
MarcusL
320 Cabriolet -01
Okej, funkade inte på min så hade väl inte den funktionen då :(. Funkar bara genom låset i förardörren, går det och programmera lite smidigt? Hade varit bra om man kunde cabba ner en bit ifrån ;)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det går att koda. Tveksamt om BMW verkstad gör dessa jobb, oftast vill de inte peta på sånt som fungerar. Hade du inte bott en bit ifrån hade ja hjälpt dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.