|
|
|
|---|---|
|
Tjena! har köpt BMW-scanner kit men får inte s****n att funka, har testat allt! Har testat både bärbar och stationär pc, usb to rs232 konverter och direkt serie port, både windows 7 och xp. när jag kört Stationär pc med xp och original serie port så har jag fått "no communication with unit" och allt annat "Hardware not ready" Det är en e34 -92 | |
|
e inte helt 100 men har för mig att visa av programmen kräver 32-bitars operativsystem. //Andree |
|
|
Windows XP är 32-bitars om man inte kör specialversionen med 64-bit som bygger på server 2003, men den är väldigt ovanlig pga inkompabilitet med drivrutiner. Pipen90: Har ingen erfarenhet av det här programmet men generellt sett fungerar en riktig serieport bäst så är nog den stationära datorn du ska fokusera på. Finns det inga kommunikationsinställningar i programmet? Viktigt att det blir rätt med baud hastighet, prioritet och felkontroll. Annars prova ändra direkt i enhetshanteraren för den seriella porten. |
|
| jag har provat ställa om portarna och testat installera om programmet på olika vis men inget funkar. har även testat virtuell pc i windows 7 men inget där heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.