|
|
|
|---|---|
| Min ena strålkastarspolare fastnar i yttre läget då den spolat. Någon som bytt sin själv och kan ge tips på hur man ska göra? Den går att trycka in manuellt men hur roligt är det? Tacksam för svar. Mvh | |
|
Här hittar du nog vad du behöver: Länk Du måste ha bort fronten vilket är ganska enkelt men lite bök att få dit den rätt senare. Det är lite dum design och bråkade en del med detta när jag hade bort lyktorna. Själva bytet av spolaren ska nog inte vara några problem. Kolla om du kan göra rent och fetta in dem innan du ger dig på byte. Dra ut dem med en krok av något slag. Var försiktig med locken som sitter fast med små fjädrar i en liten plasthållare. Hållaren knäpper du loss efter du dragit ut munstycket så att det inte tar skada under arbetet. Lycka till! |
|
| Tack! Ska prova med att smörja först. Mvh | |
| Jag har bytt den vänstra på min bil en 330D-06. Jag tog bort framhjulet och innerskärmen. Var inget större problem att byta den från det hållet. Kanske man måste ta bort fronten på vissa modeller men behövdes i alla fall inte på min touring med M-paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.