|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW z3 -99 med ett par bekymmer som jag inte vet hur jag ska lösa! 1: ratten verkar ta i precis på baksidan om den, det gnisslar och den är tungstyrd! 2: när man har använt blinkersen så lär man slå av den manuellt, spaken går inte tillbaka av sig själv! 3: tankmätarn funkar till och från, oftast inte, har dragit på kablarna bakom displayen utan framgång. Är det.någon som kan ha någon idé om hur man kan lösa något av problemen? Mvh knubben | |
|
Hej, Troligtvis är det den lilla plastflärpen som stänger av blinkersen som har gått av, detta hände för mig också men jag lyckades limma tillbaka den med superlim. För att komma åt det så måste du ta av ratten och på släpringen ska det sitta plastflärp som sticker ut en bit och återställer blinkersen. //Daniel |
|
| Tror du att om man köper en ny blinkers spak att delen som är trasig är med då? | |
|
3. Enligt vad jag har läst kan det bero på en felande tankgivare. Har för mig att den är känslig för övertankning. Att byta den ska dock inte vara så svårt, finns guider. Själv skulle jag dock inte ge mig på det, men det behöver inte bli så dyrt att lämna in det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.