|
|
|
|---|---|
| Hej mitt första inlägg här. Men har någon en aning om hur det kommer passa. Är ju Style 37,parallell eker org fälg. | |
|
Dessa passar inte utan kommer att sticka ut utanför skärmkanterna. Original ET för en 8x18 på en E46 är 47 så de fälgar du tittar på kommer att hamna 3,4 cm längre ut. ___ //Ulf |
|
| För om ni tittar på mina bilder så har jag ju satt dit ett par 19" och dessa sticker inte ut så mycket. | |
|
Det spelar ingen roll hur stor eller bred fälgen är om inpressningsdjupet är fel - vilket det är å det grövsta i detta fall. Du kommer att få en spårviddsförändring som är 65-70mm och tillåtet värde är max 15mm - dvs. bilen blir olaglig och så stor skillnad ser både bilprovning och polis rätt omgående. Förutom att bilen kommer att se konstig ut med utstickande fälgar samt att däcken kommer att ta i plåten, kommer väghållning och stabilitet bli helt konstig mht den stor spårviddsförändringen. Med 13mm inpressning är fälgarna inte avsedda för 3-serien utan för t ex 5- eller 7-serien. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Du tycker inte dina 19" sticker ut mycket? :) Vad är det för et på dom då? | |
| Sticker ju inte ut så pass mycket som ni skriver tycker ja. | |
|
Tja, smaken är som baken - klöven... Men det sticker ut utanför skärmkanten och det gör att bilen kommer att underkännas vid besiktning eller poliskontroll. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.