|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihopa! I förrgår när jag precis lämnat mina barn hos svärmor och åkte hem igen och låg i ca 80km i timmen så började bilen gå lustigt och tappade kraft och hoppade i varvtal mellan 1500-2000. Så höll det på i 30 sek sedan funkade den som vanligt igen. Nu idag skulle vi hämta barnen och jag startade bilen och allt såg normal ut. Men när jag började köra så märkte jag att den var orklös och när jag försökte gasa och ge mer gas så gick den väldigt ojämnt och motorlampan började lysa och jag får "NO Emission" felmeddelande. Den gick otroligt dåligt när jag körde hem den dom 500 meter jag hade kommit och hackade och gick dåligt så att köra den till en verkstad som den är nu känns svårt. Kan det vara LMM som spökar? Någon som kan ge mig tips på hur jag kan testa att koppla ur den för att se om det är den och på så sätt eventuellt kunna ta mig till en verkstad? (gärna bild på vart den sitter) Förövrigt så är alla tips och idéer välkomna! MVH /Micke | |
| Testade att rycka kontakten till LMM nu och ryckningarna som jag hade är borta dock så känns bilden trött och orklös... men jag kan nog iaf köra den till verkstaden vilket jag inte kunde innan jag ryckte LMM. | |
| Nåt med avgasreningen som inte stämmer, är detta en Diesel med partikelfilter? | |
|
Visst är det en diesel.. En 535d... Nu är den inlämnad iaf och domen kommer nog imorgon. I övrigt gick det väldigt bra att köra den till verkstaden med LMM urkopplad det var annars något jag bävade över. |
|
|
Fick samtal idag av verkstaden.... Ett laddluftrör hade gått sönder... Problemet är att det finns inget begagnat att få tag på och BMW Sverige hade inga hemma så nu får jag vänta över en vecka innan jag får bilen fixad! Suck, skitkul när man pendlar till jobbet. /T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.