|
|
|
|---|---|
|
Var å läste ut 530d e39 på verkstaden. Fick ut att värdena inte var så bra på luftmassemätare. Provade att montera en annan. Dock utan ändring. sen märkte jag att det rök ur oljepåfyllningen. Vilket jag sen kunde förstå att det var normalt. Kunde dock ana lite tryck vilket jag inte e säker på att det är rätt. Kanske göra rent vevhusventilation? Vad kan felkod egr betyda då. Behöva rengöra? | |
|
LMM brukar inte ge någon felkod om den inte är helkass - när de börjar "ge sig" levererar de oftast mer eller mindre felaktiga mätvärden, men fortfarande "värden" = ingen felkod - är den däremot helkass ger den felkod. Vilken felkod ger den, mera specifikt? Har du provat att rycka kontakten på LMM och köra sas "utan" LMM? Motorstyrningen kör då på teoretiska värden utan adaption till klimatdata - men man bruka märka skillnad om LMM är kass. Btr. vevhusventilationen borde det inte påverka "ryckningarna" men det brukar inte skada att kolla upp filtret i vevhusventilationen - här en färsk tråd om detta Länk /Saij |
|
| Felkod 256 signal låg.sen var det laddnings trycksgivare kod 565 avgasåterförening styrkrets kod 1024och även glödtidsstyrning 13573 står glödstyrdon defekt gissar på ett relä ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.