AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
838

Gremlins i elektroniken F11!

la
76
lars316
Peugeot 207 -10
530e xdrive -20
Häromdagen när jag skulle ut med min 520da -12:a så uppstod något märkligt i idriven -all info var helt plötsligt på engelska istället för svenska, och jag hade konstigt nog menyer och inställningar för utrustning som min bil saknar. Exempel: Meny för att kunna höja och sänka kylarprydnaden (spirit of ecstasy)!?
Meny för inställning av Bang & Olufsen surroundljud? Menyer för diverse olika internetinställningar samt diverse annat. Allt detta är ju förstås utrustning som min bil saknar. I samband med detta så varnar också bilen för att service inte är gjord sedan Jan år 2000 ( drygt 13 år )! Efter omstart så försvann alla konstigheter utom servicevarningen som verkar ligga kvar permanent. Någon fler som varit med om något liknande?

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Har du öppnat bakluckan för många gånger...;)))

Skämt åsido, jag hoppas att f11 har annan konstruktion än e39 och e61 vad det gäller kablaget i bakluckan. Är det någon som kan svara på hur det ser ut i f11?
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Jag har själv problemet med servicemeddelandet (på en F01) och det har BMW jobbat med min vid 4 olika tillfällen för att åtgärda.
Det verkar inte fungera med omprogrammering eller byte av kombiinstrumentet men nu ska dom tydligen hittat en lösning efter samråd med München. Vi får se nästa vecka.
Inget helt okänt problem tydligen enligt denna tråd (både F10 o F01):
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.