|
|
|
|---|---|
|
Ställer en fråga kring problem med dräneringen av takluckan i före byggande syfte. Vad är det som brukar spöka vad att göra för att slippa problem?Hur? | |
|
Jag äger ingen bil med panoramaluckan, mina är äldre. Generellt för takluckor gäller att dräneringarna i alla 4 hörnen måste vara fungerande för att slippa problem. De behöver rensas lite nu och då. Jjag har erfarenhet av stopp i dräneringarna... Vet inte om det finns ytterligare speciella problem med panoramaluckan som ger läckage in i bilen. För att rensa dräneringarna i min bil gjorde jag följande: * öppnade luckan så att öppningarna i hörnen blev synliga * tog en 2,5mm2 elkabel och lirkade igenom den tills jag hörde komma ut i tröskeln * hällde försiktigt en kraftig blandning av diskmedel och ljummet vatten genom dräneringen tills den rann ut nertill med bra fart * körde kabeln genom dräneringen fler gånger direkt efter att jag hällt på vatten/diskmedel Du får inte använda för kraftiga saker att tryck igenom dräneringen eftersom slangen närmast luckan kan lossna = stort läckage in i bilen. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.