AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.834

Intryck av Mölndals Bilförsäljning AB?

Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Hittade en fin 318i Touring -04 med låga mil på mätaren.

Haft kort mejlkontakt med en man som inte överensstämmer med de som sitter som bolagsmän för bolaget. Så jag vart aningens fundersam. Därav undrar jag vad ni andra får för känsla om detta bolag och framförallt bilen i sig?

Länk

Visa användare
149
dre
F31 320d -16
En kanonbil med andra ord? :-)

Ni
966
Nip
320i-04
Kolla antal reggade ägare, kanske. Har den valsat runt bland firmorna?
5-6 ägare bra tecken - 10 ägare frågetecken.

Lite fundersam med att man kör modellår och fordonsår fortfarande - är inte det borta för längesedan?

Min är fordonsår 2004, tillverkad juli 2004 och uttagen dec 2004 och såldes som 2004. Är den egentligen modellår 2005? Känns bara gediget att man inte försöker ge glädjesiffror.

Har firmorna egen verkstad - bra tecken.
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
6 ägare som det ser ut. Fått för mig att BMW kör med ny modell från september föregående år. Om den är tillverkad från september -01 så är modellåret -02 etc.
Så jag tror din då är som du säger en -04.

Lite lurigt på denna annonsen då det står

"Registreringsnummer: UND244
Fabrikat: BMW 318I TOURING
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2003 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: WBAAX51020PD43010
Typgodkännandenummer: e1*98/14*0097*14
Typgodkännandedatum: 2001-10-29"

Typgodkännande 2001-10-29, modellår -03 och enligt annonsen -04. Lite förvirrande.

Ni
966
Nip
320i-04
Skulle tro att min står 6 ägare nu, då jag köpte när den var 3.5 år efter första leasingavtalet gick ut.

Så den biten är nog rätt ok - förmodligen 2 brukare förutom firmorna.

Men ta fasta på fordonsår 2003 om du kollar bilar och vad de skall kosta. Tror inte modellår är värt något större.

Skall kolla vad det står i mina typdatum - de kanske inte behöver typa om ifall mindre ändringar - lite facelift och annat år från år.
Ni
966
Nip
320i-04
Kom på - min har också gått 11400 just nu och är ett år nyare. Det jag märkt är att skivor rostar när man kör så lite. Bytte fram för två år sedan och nu är det dags bak.

Så kanske vara inställd på att byta skivor och belägg runt on - om det inte är gjort.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

UND244 är tillverkad 10/2003 så det är modellår 2004, dvs en 04:a så annonsen är åtminstone korrekt på den punkten.

___
//Ulf
Be
14
Berat87
BMW M6 -06
BMW 520D -10 E60
BMW M3 Cab -03

BMWCS 10362
Bumpar tråden lite är sugen på dena Länk men verkar lite rädd att den är sån USA bil elr mixtrar elr vad tycker ni?
Carfax-rapporten tyder inte på att det är en usa-bil. Den är importerad från något EU-land, troligen tyskland eftersom det inte finns några carfax-uppgifter om det (tyskarna är hemliga).

Bilen verkar ha varit utauktionerad vid sex tillfällen mellan 6 nov 2012 och 1 mars 2013 innan den slutligen sålts till någon som tagit in den till Sverige 14 juni 2013 och sen sålt till en privatperson (nuvarande handlare) 28 februari 2014.

Det är inget som tyder på att bilen t.ex. är skruvad (den är utauktionerad med mätarställningen 6250 mil och har säkert inte gått långt därefter)

Be
14
Berat87
BMW M6 -06
BMW 520D -10 E60
BMW M3 Cab -03

BMWCS 10362
Tack c_olsson för dem
Upplysningarna tror du att du kan kolla dessa också
Länk
Länk

Vad tycker ni ligger dom i bra priser ? Elr är d för dyrt om
Man jämför med den nya e92 karossen
Den kommer från frankrike i slutet av 2012 och verkar ok. (det är samma bil på bägge länkarna)
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag skulle vara lite tveksam till den M3an som de två länkarna ovan går till. Om du googlar försäljaren och kollar flashback och andra forum så förstår du varför.
DWA495 är i Tysklandsutförande, vilket utrustningslistan visar Länk alltså har den värmesitsar vilket inte en Italienbil hade haft. Transportstyrelsen vet vilket land den kommit i från. (det säljs många nästan nya BMW från Tyskland till andra länder).

Det du måste göra är att fråga din lokala BMWhandlare/verkstad om utdrag från ISPA för att se garanti och serviceutdrag (det ska man alltid göra oavsett var bilen är i från). Även om den är utauktionerad med 62500km betyder inte det att den inte kan vara backad innan. Bilar måste ALLTID kollas innan, annars blir man blåst eller får jobba för att få det bra.

Jag ser en jag inte kände till, SMGbilarna (åtminstone av sen årsmodell) har 2000kr högre vägskatt än de manuella.

Mvh Stephan
Sp
33
Spodermon
M535i e28 -86
Bumpar upp igen, undrar om samma m3 e46 cab, vet ni något om mölndals eller hört mågot dåligt om firman? Ringde en bmw återförsäljare precis och de kunde bara kolla de bilar som de haft där!
Fråga på annat fordon visar att det är 0 ägare på bilen också vilket kändes skumt men kanske är så när den är nyimporterad?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Då är den importerad enbart för att säljas. Det brukar inte vara de finaste bilarna...

-------
//Lövet
Be
14
Berat87
BMW M6 -06
BMW 520D -10 E60
BMW M3 Cab -03

BMWCS 10362
Hej tänkte åka å köp en BMW m6 05 men sen 06 nu till min fråga hur ska na kolla så den inte är fifflade med något jälandes mi
Han sa dom bytt nya gasspläldson hallgivsre ocj nya bromsar bak .
Tror ni d låter något dåligt nät js. Sagt ett pris på 269000k
Bud337 är reg nr Länk

Har en Bill BMW m6 Fullutrustad svensk va säger ni

Jag vill tipsa dig om en annons på Blocket.se: Länk

Nu till mina frågor vilka hade ni tagit? Vilken låter bröst

Vill dessutom kolls när inspektionen kommer Med vänlig hälsning,
En handlare som inte tar kort tyder på att det är en bilförmedlare som inte själv äger bilarna utan enbart förmedlar försäljning och fixar dyra lån till bilarna..

Garantierna blir också därefter.

En fördel med kreditkort är att man är försäkrad mot t.ex. konkurser som inträffar mellan att kortsumman dragits på kortet och bilen levererats.
Be
14
Berat87
BMW M6 -06
BMW 520D -10 E60
BMW M3 Cab -03

BMWCS 10362
Vad menar du. Blir förvirrad
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om bilen säljs av en handlare som "förmedlar" köpet via försäljning i sin bilhall, gäller exakt samma garantier och åtaganden för handlaren som om han sålt en av "sina" bilar i hallen!
Detta vill dock en del handlare inte kännas vid - utan försöker slå ifrån sig med "jag förmedlade bara köpet - du får prata med säljaren...".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Be
14
Berat87
BMW M6 -06
BMW 520D -10 E60
BMW M3 Cab -03

BMWCS 10362
Aha få förstår ja ägaren som äger m6 jobbar på d firman Asså är rädd den har vart skruvad å skit tänkte koll med folk här inne vad dom tycker
Nu är jag varken bilhandlare, jätteexpert eller spå-tant, men det finns väl åtminstone ett par rejäla varningsklockor kring denna bil.
Importbil som rullat drygt 8 000 mil, på 8 år..
8 ägare på 5 år, sedan importen till Sverige.
Bilen verkar vara en av de billigare på Blocket (?)

Kolla denna bil noggrant innan köp, och med det innebär naturligtvis att kolla historiken i utlandet, liksom alla ägare i Sverige. Förmodligen ligger det några bilhandlare bakom dessa 5 ägare, men kolla det noggrant och kolla DEM noggrant.
Mycket möjligt att allt är i sin ordning, men kolla det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.