|
|
|
|---|---|
|
Detta gäller 34900 fordon, både 4 och 6cylindriga som är byggda mellan maj och november 2009. Dessa återkallas för att byta bränslefiltervärmaren som kan ha kontaktproblem och i värsta fall orsaker en brand. Länk Jag undrar hur fort fordonen återkallas, pappas 525dA Xdrive berörs då den är byggd juni-09. Mvh Stephan | |
| Min är byggd 2009-09. Gäller det alltså ALLA dieselbilar i det spannet? Min skoltyska lämnar en del att önska... | |
| RhinoThue: Det finns inget i artikeln som antyder om undantag för någon specifik version. Det du kan göra är väl antingen sitter lugnt i båten och vänta på återkallelse (som kanske inte kommer) eller kontaka BMW och fråga vad som gäller. | |
| Jag fick reda på detta nu idag när jag hade bilen inne på en annan grejj, då byttes värmaren i samma veva. Hade inte fått nån notis innan någonstansifrån. | |
|
Eklöf79: Fick du reda på det när du bokade tid eller var det först när du hämtade den du fick reda på att värmaren var bytt? Mvh Stephan |
|
| Fick reda på det vid inlämning. Fick även se att det står angivet när dom läser av nyckeln som en egen flik typ. Så klickas det väl bort sen när det är avklarat. | |
|
Ringde Wölkers nu ... Fått kallelse för byte av båda yttre bakljusen på BMW e91 -2009 ..... Frågade samtidigt om " förvärmning" eller annan säkerhets åtgärd på samtliga dieslar maj till november ( min tillverkad 2009-06 ) , men han kunde inte se nått jobb om det |
|
|
320D-09: Det berör inte 3serien. Mvh Stephan |
|
| Jag frågade särskilt om detta när jag var in till ÅF idag och det fanns ingen notering på min bil. Trots att det alltså är en 535d tillverkad 2009-09, som borde beröras. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.