|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Motorn låter som en diesel motor, bilen startar ibland, jätte svårstartad.. Är det någon som vet vad det kan bero på? De är en e60 05 Och om någon kanske har nåt tips på hur man löser detta... | |
|
M5 e60 har ju lite diselknatter generellt på låga varv, finns ju filmer på nätet där kända motorjournalister påpekar det. Men ni vet väl om den låtit mer eller mindre tidigare? Går den rent när den väl startar? Annars kan det ju tex vara en bränd tändspole. Annars är nog bästa tipset att åka till en bmw mek och läsa av felkoderna och förhoppningsvis får du besked då. |
|
|
tja, Nej nu låter den riktigt illa, lät inte så innan,, har inte vågat köra den efter att den börjat låta och varit svårstartad.. |
|
| Magnetventilerna är ju ett vanligt fel på dem motorerna, som gör att de låter väldigt illa, då de inte blir helt ordentligt oljetryck, men som sagt de bästa är nog och åka å läsa av felkoder | |
|
Har fått dessa fel koder; 27D0 Bränsletrycksövervakning, Adaptionsfel 2728 Lambdasond (rad1, sensor1), fel i motorbromsning 2793 CAN-meddenalde energystyrning, felaktik 2B23 Tomgångsregulator rad 1, Tomgångsregelerings övervakning 2B24 Tomgångsregulator rad 2, Tomgångsregelerings övervakning 2B15 Spjällöppnare rad 1, felaktik 2B16 Spjällöppnare rad 2, felaktik 2750 Lambadonspumpström rad 1, felaktig 2B64 Omgivnignsluft, temperatursensor, felaktig 27BA Cylinderfyllning bank 1, Rimlighet 2739, Luftmassmätare, Elekektriskt fel Någon som vet vad detta kan bero på? |
|
|
Rätt många felkoder men kollat så att batteriet mår bra till en början ? Borde vara runt 12,43 v. När det är fullladdat. |
|
|
Hej! Vet inte vilken tråd jag ska skriva i men tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med en sak :). Ska kolla på en Bmw M3a -95 till helgen, hur kan jag se om dom "fifflat" med regulator skruven? Tacksam för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.