AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
446

Bmw 320 -99.

Ja funderar på att köpa en svart E46 320 med 7200 mil på mätaren, den står hos en firma, och har klima, halv-skinn, orginal larm, o lite el i fönster o speglar.
Den är importerad 00 och har en tidigare ägare i sverige. Vad är ett vettigt pris? skicket ska vara fräscht enligt säljaren, men vad vet jag? Ska kolla på bilen till helgen e det tänkt.
En annan fråga är, hur lång tid brukar de ta att boka tid om man vill åka in till bmw i stockholm o kolla mätarställningen? Vad kostar det?
Vad kostar det o få bilen genomgången av bmw för att konstatera det allmänna skicket?
Tacksam för hjälp

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Runt 160' skulle jag säga är ett vettigt pris om bilen är "100", 320:n innan -00 är det väl 150hk i, right ?

Du tror inte du blir "besviken" på motorn då, med tanke på din nuvarande snurra menar jag?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Svar på din fråga e nog ja, har provkört andra 150 hk och dom e ganska tama, men försäkringen kommer ner ordentligt, service kostnaderna på en E46a e lägre pga längre intervall mellan servicarna, osv. Så de e väl snarare så att ja bytar ner mig motormässigt, men upp mig modellmässigt, och de får helt enkelt räcka för mig. Tyvärr får man inte en shysst 323 - 328 i den regionen,, man måste nästan upp till 200 papp för att hitta trevliga exemplar. Känns som de blir lite mycket pengar tyvärr. Ogillar lån.
Bilen i fråga begärs det 165 för, så de är nog ganska rimligt.
Om de är någon som bor i stockholm och varit o tittat på denna bilen (står hos bilförmedlingen stockholm hägersten) Eller ska dit så maila jättegärna mig, bor nämligen i skåne)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.