|
|
|
|---|---|
|
Jag har en e36 316i compact och satt i en e36 328 motor med tillhörande motorhärva. Problemet är dual vatten tempsensorn. Den skickar rätt temp in i DME men på instrumenthuset ger den inget utslag. Mätaren står i botten. Detta har jag gjort : Bytt sensor - mätt upp motstånd på alla fyra stift och de visar rätt. Bytt mätarhus som jag vet fungerar Mätt upp kontinuitet och motstånd från sensorkontakt stift 1 och 2, till X20 kontakt, stift 11 och 12. Från X20 till x17 kontakten stift 17 och 18 vid instrumenthuset. Kollat instrumenthuset. Allt är okej. Men får inget utslag på tempmätaren i instrumenthuset. Igår fick jag det att fungera halvt om halvt. Den börjar visa fel efter ett par starter av bilen. Med tändningen på tog jag bort minuspolen från batteriet och la på den igen. Då fungerade tempmätare och stod i mitten och verifierade i DME att temperaturen var 90grader. Men antal starter så började den visa fel. Elfläkten gick igång men mätaren visade halvvägs till mitten. Min varvräknare fungerar inte heller, men inte hunnit börja felsöka det. Får rätt på varv i DME men mätarhuset är dött. Någon som har en aning vad det kan vara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.