AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
968

E36 325 - höger blinkers i mätarhuset lyser/klickar inte

Hej!

som rubriken lyder, när man sätter igång blinkers på högersida lyserna själva blinkers utan problem,men det kommer inget klickljud och ingen grön pil i mätarhuset. samma gäller med varningsblinkers på, allt fungerar som det ska till vänster dock.

Så nu fick jag ju givetvis en 2:a på besiktningen för detta..

Har provat att byta lampan som lyser upp den gröna pilen i mätarhuset, hjälpte inte..
Jag provade att byta ut hela mätarhuset, problemet kvarstod...
Bytade blinkersrelä, kollade noga igenom säkringarna, men nej problemet finns kvar..
rev bort all plast under ratten och kollade på sladdarna där och försökte följa och se efter om jag kunde se något tokigt men kunde inte se något, det kan ju tilläggas att min elkunskap är "begränsad"..

Detta är det sista problemet med bilen efter en lång och kostsam upprustning, så otroligt frustrerande att inte få bilen körklar för en sådan sak, så jag vänder mig till gurusarna på autopower för hjälp, alla idéer och hjälp uppskattas!!

MVH Emil
Ingen aning, men är det inte själva din blinkers spak som du måste byta.

Har för mig jag läst att när de blir slitna, så är det diverse saker som lägger av.
Tänkte mest även eftersom du provat göra vid allt runt omkring, men själva spaken nämns inte.

Sen ang allt fungerar???

Om du blinkar till höger? Lyser inte i bilen, men blinkar det utvändigt?
Tack för ditt svar!
Sneglade lite på spaken, den är ju ganska enkel att få ut ur sin plats, men sladdarna från den satt ju fortf fast i ett ormbo av andra kablar, så blev lite nervös och backade där hehe.. men sladdarna kanske kan tas av ganska smidigt de med?

Det är inte så att man kan utesluta spaken iom. att externa blinkersen lyser? är ju iaf. värt ett försök när jag ändå har grejer till hands.. har en annan e36a som står så kan prova det ikväll och rapportera om hur det blev..

"Om du blinkar till höger? Lyser inte i bilen, men blinkar det utvändigt? "

precis så ja.
Har ingen aning, men prova kan du ju göra alla fall och se om det hjälper dig.
Bytte spak (var extremt simpelt förövrigt) men det hjälpte inte... börjar undra om det finns fler säkringar än de i motorrummet? Har tittat noga på nr 8 tror jag det var som skulle vara till blinkers.. har jag missat något?
Hittade ett blinkersrelä inne i kupén på donatorbilen, lycklig slet jag ut det övertygad om att lösningen var nära och sprang till 325an. Men på samma plats på 325an finns inget relä. På donatorbilen (318is 94) satt det under ratten mot väggen. Men på 325an (92) finns det inte.. kollade passagerarsidan bakom handskfacket men inget där heller.. känns ju som att det kan vara boven, donatorbilen har även relä i säkringsboxen så detta är något annat, borde ju vara det nästan? Någon som vet var detta sitter på 325?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.