|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har en E60 530IA -04 och under min semester för två veckor sedan började varvräknaren rycka i varven och lådan växlade upp och ner vid konstant fart, blev jättetråkigt att köra och jag googlade lite och antog att nån lamell var trasig i växellådan och var in på Eriksson Bilteam i Gävle för omlackering av baken och passade på och fråga om det här med lådan, dom svarade arrogant att det är känt fel när bilarna gått 15-20 tusen mil och kostar 20 tusen å laga/byta å att det inte fanns några tider i höst, blev besviken och småsur över deras attityd som vanligt på det stället, har provat resettat adaptionen utan resultat innan och även haft batteriet av några dygn utan resultat. bad dom byta kabelskyddet till batteriet (återkallnings ärendet) och hämtade ut bilen med tungt hjärta idag och till min enorma förvåning så var problemet med växellådan som bortblåst? vad kan dom ha gjort och är det fler som råkat ut för det här? Mvh Mackan. | |
|
Hej Har samma problem på min 530 06 det händer när bilen är varm körd ordentligt ,jag varar ut bilen i alla växlar när den skall växla från 5 till 6 vid 180 så växlar den till baka till 5an sen för att växla till 6an igen och behåller den växeln sen. På ds läge håller jag konstant 100 km i timmen så vet den inte vilken växel den skall ha växlar mellan 5 och 4 ständigt. OBS detta händer när jag har varm kört bilen och det är varmt ute. Har fått uppgifter på att det är troligtvis mecatroniken en o ring i en ventil som inte håller tätt. Har inga felkoder från lådan. Har du lyft bilen och kollat så att du inte har läckage från automatlådan ? Fel mängd olja gör att lådan inte växlar rätt Du kan prova med att byta olja samt uppdatera mjukvaran i lådan . |
|
|
Pris ca 7000 kr |
|
|
NIXXONinc: jag tror din converter har utslitna lameller i lockupfunktionen. Det går att renovera dessa. Men har du tur så blev bilen bra ändå av den andra reparationen, kanske bilen varit strömlös så långe att någon inställning återställts. Men risken är stor att felet kommer tillbaka när elektroniken ställt in sig igen. Återkommer felet så ta kontakt med en automatlådefirma istället för BMW verkstad, för dom kan ju sätta in en utbytesconverter som jag tror kostar runt 5000kr (+arbete förstås) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.