|
|
|
|---|---|
|
Hej, behöver lite assistans med denna fråga. Har lämnat bilen på service hos en icke BMWverkstad (AD) och de har inte lyckats släcka service indikatorn. Har sökt på forumet och hittat flera varianter. Den från Mandibeln från 2011 verkade vara bäst men funkar inte för mig. Hur gör man? Någon som vet? undrar jag | |
|
Hej, detta funkade på min 08:a: Sätt på tändningen utan att starta bilen. Håll in vä knapp på kombi instrumentet tills du kommer in i service menyn. Sedan använder du knappen längst ut på blinkers spaken för att nolla servicen. Håll in knappen tills den frågar om du vill nolla servicen. Släpp och håll in knappen igen tills du får ett timglas. Använd lilla ratten på spaken för att bläddra mellan servicearna. Sedan är det bara att stänga av tändningen. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Man tackar för det svaret Lennart, det fungerade. Magnus |
|
|
Jag gjorde detta för frambroms. Men efter reset så står det inget nytt värde på km, utan bara km: ________ Och även för bakbroms :-/ Tar ut nyckeln och in igen. Vid tändning så tänds lampan för service igen. Dock inte vilken det är. Scrollar till bromsarna, och där är det inte rött längre, utan gult och km: -------- Kan det betyda att det inte var på distans eller tid lampan tändes, utan på själva givararen ? Dåligt att man inte ser vilken det gäller när man läser av nyckeln hos Mechanum. |
|
|
Jag köpte nya klossar fram. Ser att dom gamla som sitter på bilen är ju hälften kvar på. Givare bryter redan vid halva. Och sen var det bara en givare med i satsen. Är det bara EN ? Isf. vilken sida sitter den på som standard ? Är det samma bak ? Bara en ? Å samma sida ? |
|
|
Mikasa: Ja, en givare per axel, där den gamla satt, troligen vänster fram (och höger bak) Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Kan det betyda att det inte var på distans eller tid lampan tändes, utan på själva givararen ? Dåligt att man inte ser vilken det gäller när man läser av nyckeln hos Mechanum. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.