|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en bmw 316 Ti årsmodell 2002, jag har haft bilen i några månader, därför har jag inte speciellt mycket kännedom om den, vad jag upplever är att det händer nästan ingenting, bilen har ingen kraft vid rörelse och nästan hur mycket man trampar på gasen motorn varvar inte upp, t.ex. jag kör i 2.an med 15 km hastighet varvtalet ligger på 1000 och bränsle visare på 10 liter/100 km. eller vid stilla stående går det att varva upp motorn om jag gasar mjukt upp men om jag gasar fort händer det ingenting, jag ska uppsöka verkstad, tänket höra om det är någon som har erfarenhet eller tips. | |
|
Jag har läst om anpassning till körstil och hur snabbt gasen reagerar. Det finns ett sätt att nollställa den funktionen så du får snabbare response. Om jag minns rätt: 1. slå bara på tändning i 10s 2. slå av tändning 10s 3. sedan slå på tändning och starta som vanligt. Någon kommenterade att det slog igenom först efter motorn stannats en gång också. Länk |
|
|
Låter som du bör göra en felkodsavläsning. Kom problemen plötsligt? Har för mig att den motortypen har haft en del problem med att kamkedjan kan rappa en eller två kuggar och då blir motorn extremt trött. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.