AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.665

Snål utr F10

Sida 1 av 2
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Länk!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Jaha... vad ska vi diskutera?
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vad är problemet? Folk får väl köpa vad de vill. Jag skulle hellre åka en snikutrustad F10 än en fullutrustad E60 exempelvis. Sen finns det ju de som tänker tvärtom. Ingen har rätt eller fel.

-------
//Lövet
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Har bilen farthållare och regnsenor som det står i annonsen?
Ja, farthållare och regnsensor är standardutrustning på F10.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
M_Tech - vad har du själv för utrustning på din bil? Du vet, den som är fri från synd kastar den första stenen...

----
BMW CS/SC #6212
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Ser inte heller något fel på den. Rätt typisk fd tjänstebil och något som många tycker är "lagom". Ser man till värdeminskning är den som hade denna en vinnare jmf med den som tog en med "extra allt".
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Har samma utr som 523an..
Tyg ingen xenon ingen pdc mm
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sålde förra året en 523iAT-11 som saknade komfortpaket, alltså likvärdig som den länkade bilen, utan större problem. Kundens krav var Acc, automat, CD, elhissar, dragkrok och fjärrlås. Resten såg han som potentiella felkällor.
Det finns kunder för alla typer av bilar.
Kul att det finns intressenter även för en F10 med halogen=). Däremot märkligt att det överhuvudtaget erbjöds sådana i Sverige speciellt när E39 hade xenon som standard från 1999årsmodell.

Dock är det ännu märkligare att detta blev en tråd med endast ett utropstecken som kommentar.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Kör själv en snik F11 520d utan komfortpaket och endast automatlåda som tillval. Fick otroligt mycket bil inom de 7,5 basbelopp som var firmans absoluta gräns. Kör denna bilen mycket hellre än en V70 eller Passat som hade varit alternativet för mig. Sen hade man ju inte gjort detta val om det var privatköp kanske...
Bilarna är ju idag inte helt rena utan det ingår ju mycket som det inte gjorde för några år sedan såsom ACC, USB anslutning, Blåtand, elbaklucka osv. Sen att xenon och pdc inte finns med är väl synd men ingen katastrof ändå.. :-)
Konstigt att snikutrustade bilar säljs överhuvudtaget enligt vissa på forumet.
Undrar om det är fel på deras inställning eller alla andra som behöver ta smällen för värdeminskning.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Marjan - precis. Det blir ibland lite av en "pissing contest" där man endast blir en lycklig BMW-ägare om den har all möjlig tillgänglig utrustning. Och har en M5-motor under huven.

Bra att det tas upp att man kan ha hur kul som helst i en snikutrustad 523i! Det är nog inte utrustningen det hänger på, utan på föraren...

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Den ägaren har förlorat minimalt i värdeminskning.
Jag tror inte vi hade saknat att vara utan en del av det vi extrautrustat bilarna med. Läder kunde jag t.ex. vara utan.
D3
42
D3mpa
520i - 2008
Xenon och dragkrok är enligt mig det enda som är värt allt annat är bara extragodis som kostar,
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Det intressanta är också att man anser att man "måste" ha en massa utrustning och bekvämligheter i bilen men som man inte har i hemmet där man förhoppningsvis spenderar mer tid än i bilen.

Panoramatak a 16k, många skulle nog tycka att ett nytt fönter hemma för samma summa vore dyrt och onödigt.

Ventilerade och massaerande säten, hur många har det i soffan?

Förstå mig rätt, allt detta är trevligt och jag betalar också för utrustning som jag skulle klara mig utan.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
I vissa fall kanske "vill ha" är ett bättre uttryck än "måste ha". Jag vill ha hur mycket utrustning som helst, men egentligen om man ska hårddra det hela så är det knappt att jag måste ha en en bil. Affär, dagis, och arbete ligger tillräckligt nära för att cykla eller gå, men bilen underlättar ju så klart.

Mvh Martin
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Det jobbigaste för mig är att jag alltid vill ha mer utrustning och prestanda när jag byter bil,vilket naturligtvis medför att allting som kallas ekonomi fort försvinner ifrån sammanhanget.
Men det är jag och alla är vi olika tur är väl de.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kan tycka att köpa en snikutrustad BMW är lite paradoxalt. Man köper ju BMW för att man vill ha det lilla extra. Således även lite roligare utrustning. Vill man bara ha en praktisk och billig bil köper man ju en V70 eller en Passat..

Jag hade aldrig köpt en BMW med tygklädsel och halogenljus, men det är ju jag.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ser inget nödvändigt samband mellan BMW och extra utrustning. Tvärtom, jag köper BMW för styrkänslan, chassiavstämningen, pedalkänslan osv. Sånt får man gott om i basversionerna. Skulle jag däremot köpa en Kia, Toyota, Skoda eller liknande skulle utrustning vara ett krav eftersom själva basbilen är så tråkig i sig.

-------
//Lövet
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Japmax - jag väljer BMW F11 för kvalitén, körupplevelsen och designen. Att jag får lite utrustning är ju trist men bilen i sig uppväger det hela. Provkörde en V70 med lite mer utrustning för samma pengar och valet var enkelt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.