|
|
|
|---|---|
|
Montera nyligen en M-front på 1:an, dock har den inga förborrade hål för spolningen. Har ett sånt här kit liggandes hemma Länk som jag tänkte använda. Har fastnat lite med hur jag ska borra hålen i fronten. Om man ser på munstyckena så har dom lite knepig form så att bara borra ett runt hål räcker inte. Hålet måste vara mera rektangulärt. Plasten är relativt mjuk så de är svårt att borra utan att plasten viker sig. Borde vara hur simpelt som helst så jag känner mig lite dum som frågar :-) Någon som kan komma med något bra tips? | |
|
Hej Kanske skulle kunna funka med en dremel? Har hjälpt mig många gånger.. Länk Vh // Markus BMW - When driving comes to live |
|
|
Ja precis. Fick samma tips ifrån en polare nyss. Har ju en sån liggandes. Varför tänkte man inte på det innan? :) Är de ju bara borra ett hål och sen slipa upp hålet tills man hittar rätt mått. Tack för tipset. |
|
|
Använd en stegborr och försök borra så att du får ett hål som är så nära längden på kortsidan av den rektangulärt du vill sen vill fila upp! Stegborr använder man för att få ett så perfekt runt hål som möjligt utan att plasten ska hålla på och fnasa sig. Med en vanlig borr är risken stor att de hugger till när man nästan man går igenom, och att de hålet blir något 3 kantigt.. |
|
|
Haas Ibland är man för smart för sitt eget bästa ;). Gory: tips är ju me bra.. Lycka till! Vh // Markus BMW - When driving comes to live |
|
| Bra tips! En stegborr har jag ju liggandes ifrån när jag borrade i plast i interiören. Återkommer med resultat inom kort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.