|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har följande utrustning i min bmw där bla internetförbered och usb-ljud gränssnitt. När jag var på bmw för att fråga hur jag kan streama musik så säger de till mig att usb anslutningen är bara för att ladda telefonen. Men kopplar jag in ett vanligt USB med musik i så kan jag lyssna på det. Min nästa fråga var varför jag inte kan gå online när jag har det i menyn. Den säger att avtalet har gått ut. Men BMW i Borås säger att jag inte har den funktionen utan endast förberedd??? Vet ni vad som krävs för att jag ska streama musik och surfa på internet i bilen? Här är min utrustning Code Description (EPC) S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration S203A 4-wheel drive S205A Automatic transmission S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S249A Multifunction f steering wheel S2BZA BMW alloy wheel, double spoke 161 S2PAA Lug bolt retainer S320A Deleted, model lettering S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S464A Ski bag S493A Storage compartment package Code Description (EPC) S4ABA Fine wood trim burr walnut S4AEA Armrest front, retractable S502A Headlight cleaning system S507A Park Distance Control (PDC), rear S521A Rain sensor S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S563A Light package S5ACA High-beam assistant S609A Navigation system Professional S620A Voice control S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth S694A Provisions for BMW 6 CD changer S698A Area-Code 2 for DVD Code Description (EPC) S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S710A M leather steering wheel P7RSA Package Comfort S854A Language version French S863A Retailer Directory Europe S881A On-board vehicle literature French S8S3A Automatic locking when driving off S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP | |
|
Såg att all utrustning inte var med så här kommer den riktiga Kod Benämning (EPC) S1CAA Urval COP-relevanta fordon S1CBA Koldioxid-omfång S1CDA Brake Energy Regeneration S203A 4-hjulsdrivning S205A Automatväxel S216A SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S249A Multifunktion f ratt S2MEA BMW LM Fälg M dubbeleker 194 S313A Ytterspegel nedfällbar S320A Bortfallat, modellbeteckning S322A Komfortåtkomst P337A M Sportpaket S386A Takreling S3APA Vindruta med gråkil S417A Solskyddsgardin dörr bak Kod Benämning (EPC) S418A Bagagerumspaket S423A Inlaeggningsmatta velours S428A Varntriangel och förbandspaket S431A Innerbackspegel automatisk avbländade S481A Sportstol S493A Förvaringspaket S494A Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4ABA Ädelträutrustning trae valnoetsrot S4AEA Skjutbart armstöd fram S502A Stralkastarspolare S508A Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A Regnsensor S522A Xenon-Ljus S524A Adaptivt kurvljus S534A Klimatautomatik Kod Benämning (EPC) S544A Farthållning med bromsfunkt. S563A Belysningspaket S5ACA Helljusassistent S609A Navigationssystem Professional S612A BMW Assist S614A Internet-förberedelse S615A Utökad BMW Online-information S616A BMW Online S620A Röststyrt uppringsningssystem S633A Förberedelse mobiltelefon Business S677A HiFi-system Professional DSP S698A Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Styrning TeleService S6FLA USB-/ljudgränssnitt Kod Benämning (EPC) S715A M aerodynamik-paket S760A Högglans shadow line S761A Individual glasering solskydd S775A Takhimmel antracit P7R7A Innovationspaket P7RSA Paket Comfort S7SPA Navi Professional/tfn-förber. Bluetooth S7XAA M-läderratt+paddel+multifunktion L801A LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A Aterförsäljarslista Europa S879A Fordonsdokumentation tyska S8S3A Automatisk låsanordning vid start S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Styrning COP S934A Dummy-SALAPA Kod Benämning (EPC) S936A BMW Handy b. Ausliefer. anfordern Serieutrustning Kod Benämning (EPC) S321A Exterieurdelar in vehicelfärg S520A Dimstraalkastare S548A Kilometerräknare S851A Sprak tyska |
|
|
Fungerar det inte att streama till telefonen och sen köra aux in i bilen? Sen kan du rensa i utrustninglistan om du vill hjälpa läsarna att hjälpa dig. Att du har lättmetallsfälgar påverkar inte denna fråga om du förstår vad jag menar, inte heller valnötslisterna... Om jag uppfattar dig rätt vill du streama och gå online utan att använda telefon? Har du för tillfället något simkort i bilen? __________ Mvh Grelle |
|
|
Min fråga är igentligen om jag kan streama musik via Bluetooth med den utrustning jag har på bilen och om jag kan surfa på internet i och med att jag har BMW online och även en webbläsare? Får inte det och fungera och undrar om det är värt och uppdatera mjukvaran. Dvs om jag kan göra allt som jag frågade men behöver en uppdatering av mjukvaran. Med vänlig hälsning, Rade. |
|
|
Om du har musik på telefonen kan du streama det från telefonen till bilen via blutooth, om du har blutooth. Internetförberedelse betyder: "Internet-browser i Control Display via kompatibel mobiltelefon med internetdelning." Vad BMW-online gör vet jag inte. Men spontant behöver du ett simkort för att ha internet, har du det i bilen? __________ Mvh Grelle |
|
|
Hej Har Bluetooth i bilen som ja använder för att ringa. Men när jag spelar musik i telefonen så kommer inte den knappen upp där ja ska välja spela på iphone eller extern källa. Förmodligen är det så att jag behöver uppdatera Bluetooth mjukvaran för att göra det. Men har hört att det inte alltid blir bra med uppdatering. Tack för hjälpen. Med vänlig hälsning, Rade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.