|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om man någonstans kan se hur många svensk sålda bilar som finns med viss speciell utrussning. ex. såg att någon har hade koll på hur många e34 som sålts i sverige och vilka färger. funderade om man t.ex kunde skriva in i typ "bmwvin" vilken utrusning man ville ha och se hur många med den specen som sålts i sverige. | |
|
Så funkar det inte. Du får manuellt be om regnumren till en intressant BMWmodell från exempelvis transportstyrelsen och sedan kontrollera utrustningen på var och en av dem på exempelvis bmwarchiv.de. Det är hästjobb att få fram faktan, så de modeller som jag och andra har koll på är undantag på grund av de är intressanta i vårt tycke. Mvh Stephan |
|
|
ok det var nästan det jag trodde. Hade hoppas det gick kolla som jag skrev. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
kan någon få fram alla regnummer kan jag lösa resten :) Som IT nörd går det rätt enklet fixa det. Jag har ju snurror som kollar lita av varje mote blocket, mobile mm :) |
| Jörgen -> Det där låter intressant. Har du lust att berätta mer om dina snurror? Vad de kan göra och hur använder du dem? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
det är mest på skoj, blad skannar jag kvd.se, och sedan ser jag när de dyker upp på blocket. Skannar blocket på BMW, söker regnr i text, eller via OCR,(Optical Character Reading, kort, kollar bilder efter regnr och gör om den till text). Sedan slår jag via RegNr upp chassinummer, där ser man ju då tex om det är USA import, och då googlar och se om man hittar den på "krash"-sait. Samt hur länger bilarna ligger kvar. Sedan på Mobile läser jag ner annonser till min server, så jag kan söka exakt på vad jag vill. Mobiles sökmotor är ju si så där. Jaja, det låter skruvat, men va fan, jag röker inte och har inga barn vad jag vet, så lite kul ska man väl få ha :) |
|
sxv: Det man kan göra är att gå längs med en chassinummerserie och om du har som krav att BMWn ska vara svensksåld så kollar du chassinumret på carfax om den finns i Sverige (obs det gör man bara på bilar med svenska papper). Detta är det okej att göra på ovanligare modeller eller om man är extremt intresserad. Den mest tillverkade modell jag gjort det på är 540iA E34 HE61, byggd i drygt 8000ex. Totalt har jag nog dragit ut 50000 listor. Men grabbarna Engman är ännu värre med långt över 100000! Vilken modell är du intresserad av? Det kan ju hända att den finns utplockad redan. Jörgen: Skoj, vore kul att träffas och se om det går att vi kan hjälpa varandra! Mvh Stephan |
|
|
Stephan: det är inte så speciel bil Utan en 520 da touring -09 eller -10 Med automat, m-paket och komfort stolar, drag Och jag vill ha en sv-såld. Det är mer att veta hur många som sålts med den Utrustningen så man kan skaffa sig en uppfattning om Hur stor chans man har att få tag i en med låga mil. Eller om man är tvungen att tumma på några kriterier. |
|
|
sxv: Chansen är minimal (jag kikade på ett antal 520dAT byggda hösten 09 och hittade tre med M-pkt, en tysk och två holländska bland ett 30-tal) om inte någon av dessa 08:or duger: Länk 210tkr och drygt 10000mil Länk 179500tkr och 12700mil, dock utan krok. Bästa affären om man vill ha en 520dAMT E61 09 eller 10 med din utrustning är den Carbonsvarta, troligtvis 2010 (uttagen okt-09) hos BMW i Aachen för 200tkr med 8200mil som dessutom har navi pro, automatiskt avbländbara/infälbara speglar, internet och hifi, dock utan krok. Länk Så är kravet en 520dAMT som är sv-såld och av årsmodell 09 eller 10 och du inte kan rucka på någonting, ja då får du nog kontakta nuvarande ägaren av denna 09a som hade rullat 5900mil i oktober förra året. Länk Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.