|
|
|
|---|---|
|
Grov prisuppskattning uppskattas för en 640i Gran Coupe -12, 1200mil, svensksåld. Vet inte mkt om utrustning men den har Bang Olufsen stereo och automatiskt parkeraring (som säkert har nåt finare namn). Får den ev i inbyte. Går det att få ut strax över 600' för en sån? Gissar att dom inte är särskilt lättsålda? Tack på förhand! | |
|
Är du färdig med Ferrarin? __________ Mvh Grelle |
|
|
Billigast ligger på 699 tkr Länk och har väl i princip allt i utrustningsväg och ca 2000 mil. Även M-sportpaket vilket jag tror huvuddelen föredrar på den här modellen. Resten som är jämförbara ligger runt 700 tkr men det finns heller inte många på Blocket så jag tror att din gissning runt 600 tkr kanske borde kunna sträckas till 650-675 tkr för att säljas i rimlig tid, om den i övrigt har samma utrustning som den jag länkade och du hittar rätt köpare =) |
|
|
Även om bilarna är identiska är det bara att glömma att som privatperson få ut lika mycket som en märkeshandlare. Minst 10% under måste du lägga dig. Kanske till och med 15. ------- //Lövet |
|
|
Problemet är att de inte flyger iväg heller. Det finns ett antal objekt ute som legat ute sedan innan sommaren. Dessutom tror jag att versionerna med xDrive kommer att vara mer eftertraktade, och (trist nog) så tror jag dessutom att 640d kommer vara betydligt hetare på marknaden än 640i. Men med sagt, så ett pris på strax över 600 000 så bör den vara attraktiv. |
|
|
Tack för alla svar. Kanske byter in den, en bilhandlare är (troligtvis) beredd att i sin tur byta in den för 600'. Alternativet skulle vara att ta den själv och sedan försöka få ut något mer men känns inte som det är värt risken att bli ståendes med den. Inte min typ av bil, så jag vill inte behålla den. |
|
|
Låter som ett klokt beslut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.