AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.406

Spela Mp3 låtar i CD/DVD spelare

xm
136
xman77
BMW 530d -05
Går det att uppdatera eller byta ut eller på något sätt göra så att man kan spela Mp3 skivor i bmw´s original cd? eller spelar man genom DVD navi spelaren?

Blir det då på MP3 på DVD eller blir på cd?

tacksam för alla svar.

/Niklas

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Jag har bränt en del mp3 till vanlig CD och kört i bilen utan problem. Mvh
xm
136
xman77
BMW 530d -05
Jag har prövat det men det går inte så frågan är om man kan uppdatera den på något sätt eller om man måste byta ut den?

Någon som vet?
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Du har säkert löst det hela vid det här laget. Om inte och för övriga som undrar. Ja, det funkar med en enkel kodning av CCC-modulen.
xm
136
xman77
BMW 530d -05
NEj jag har inte löst det hela så ditt svar är välkommet.

Hur gör jag en enkel uppdatering av CCC modulen?
Är det något man kan göra själv eller behöver man ha speciella apparater?

Vore jätte snällt om du kunde förklara det hela lite.

Tack på för hand.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Bmw löser problemet till dig
Det är länge sedan jag gjorde det så jag kommer inte ihåg vad det kosta

Ha deT
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Du behöver lägga till +KMP3 i FA (eller VO som det heter på engelska, vehicle order). Detta måste codas i modulerna CAS och LMA.
Därefter ändrar du till mp3_active i modulen CCAPL om du har navigation eller i modulen MASK om du inte har navi.
Kodningen gör du enklast i NCSexpert och kabel köper du sannolikt billigast på Ebay.
Vet inte var du befinner dig men är du inte alltför långt borta från västkusten så kan jag göra det för dig.
Om du söker på nätet så hittar du programvarorna. Själv "häckar" jag på bmwcoding.com och där hittar du säkerligen allt du behöver.
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
För övrigt så går det även att koda in AUX på din bil.
På baksidan av CCC-enheten (CD-spelaren) så finns ett färdigt uttag.
Du köper en passande kontakt på nätet för några hundralappar.
Kodar därefter på liknande sätt in +NAUX i FA (modul CAS samt LMA).
Därefter sätter du AUX till active i CCAPL-modulen.( eller MASK om du inte har navi.)
AUX kommer därefter att finnas som ett alternativ i I-drive menyn efter FM, AM och CD.
Det är lite pyssel att få kontakten på plats men jag kan PM:a eller maila en instruktion. Finns för övrigt även på youtube.com.
Själv tycker jag att AUX-funktionen känns mest up to date men det är ju förstås en smaksak och inte heller det du sökte.
xm
136
xman77
BMW 530d -05
joholm der var bra svar du gav mig.. Jag är en del på västkusten så kan vi lösa något där så vore jag tacksam.. Kommer från skaraborg så inte så långt ju. Dra iväg ett pm med din mail så kan vi höras av den vägen.

Tack
xm
136
xman77
BMW 530d -05
you Joholm lever du? hade precis glömt av vad vi snackade om i somras. men är du fortfarande villig att hjälpa en stackare? dra iväg en Powerpost till dig med en kontakt uppgift till dig.

Tack på förhand.

Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
xman/ Jodå jag lever och kan fortfarande försöka hjälpa dig. Har inte fått ngn Powerpost dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.