|
|
|
|---|---|
| Kör idag med 19" AEZ fälgar på min f11/2011 i dimension 245/40 på 8,5"... Har nu beställt en f31 x-drive och vill veta om mina hjul går att lyfta på den nya bilen? Ingen m-sport utan en sport-line. Framförallt intressant med fälgbredden, blir det för brett? Däcken går ju alltid att byta till andra.. | |
|
Well, jag har kört 11" bak på min F30 så fälgbredden är inga problem. Men ET är vad som avgör om det passar eller inte. Har du ett ET runt 30-35 så är det inga problem. Däcken är fel dimension för F30, men lär väl fungera ändå men se lite latjo ut. |
|
| Går ju med andra ET med, men försökte gissa mig på vad F11:an hade... | |
|
ET 35 är det på fälgarna, så bör passa då? Jo profilen på däcken blir ju lite konstig som du säger, 30 eller 35 kanske skulle se bättre ut |
|
|
Är det 8.5" ET35 på alla så är det inga problem nej. Ganska så perfekt ET för F3x. Angående däcken så är dina däcksidor ca 8mm högre än original så kan bli lite tight fram om man har otur. Är inte enormt med utrymme till fjädertallriken där. Original är 225/40R19 och 255/35R19 och det är väl smidigast att byta till. Originalfälgarna är 8" fram och 8.5" bak, så det passar ju utan problem med. Vill du ha samma runt om för att kunna skifta får du väl ta något mitt i mellan de... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.