|
|
|
|---|---|
|
vad kan man få för en avställd men besiktad 735 90:a 22k mil, skinn taklucka m.m. Dock kommer det in vatten i bagageluckan troligtvis pga dålig tätningslist för luckan då takluckan är tät bilen drar tjuvström om man inte drar ut säkringen till elhissarna. ASc kan blinka till i displayen men bara att stänga av. Varningsblinker blinkar till ibland så man får stänga av den. Rost finns på en skärm och nederkant i dörrar ej under bärande delar. Besiktad till 201404 och laglig att köra. Vad ska man begära? | |
|
Hej! Jag har en liknande själv och värdet på en sådan vagn är såklart svårt att säga exakt, men en bil som är nybesiktigad och körklar utan allvarligare fel skulle jag säga går för 5-8 tusen spänn. Din vagn är avställd med diverse fel, det tristaste kanske är rosten(svårt att göra en bedömning utan bilder etc)...men ska du tjäna mest pengar så sälj den i delar. Kanske trist svar, men E32 vagnarna är inte speciellt lättsålda idag, inte ens för det låga priser som begärs.. Mycket positivt dock är att vagnen bara rullat 22000mil, vilket får anses som otroligt lite och bör rendera lite spekulanter bara för det(dvs att plocka delar ur). Finns nog en del som vill åt motorn(t.ex) och som kan tänkas ge en slant över 5000kr bara för det.. Jaja... Men när det gäller bilar så sätt ut den för vad du vill ha(+ prutmån) så blir det nog rätt.. och får du inte sålt den för den summan du tänkt dig så är en sänkning av pris vägen att gå.. Det klart bästa vore väl om du orkar fixa rosten, dina läckage och elfel innan försäljning...då brukar man iaf få sålt bilen hel ;), sedan om du "tjänar pengar" på affären är en annan femma, det beror på hur mycket du kan fixa själv såklart.. Mvh Janne. |
|
|
Edit: MINST "5-8 tusen spänn", menade jag. Mvh Janne. |
|
|
Sälja i delar går bort då den står på gatan. Jag fick 5k för min 525 92:a obesiktad med fel så jag tycker jag borde kunna få 5 för den här med, men vi får se. Att den är avställd kan knappast vara ett problem då det bara är att ställa på och köra. |
|
|
Tja, det jag skrev ovan är min högst personliga uppfattning och en avställd bil kan både generera en del frågor angående varför den är avställd + att en bil aldrig mår bra av att inte köras.. Avställd "vanlig bil" signalerar ofta att vagnen ej är i skick för att framföras på allmän väg, eller att ägaren har gett upp hoppet om att vagnen kan framföras med tilltro och driftsäkerhet mm.mm. ...tillfälligt kanske, men ändå :) Visst, du har säkert bra svar där, men jag menar på att "värdet" riskerar att sjunka en smula till bara pga att inte alla tycker som du att det " knappast kan vara ett problem då det bara är att ställa på och köra". Dvs... spekulanterna minskar i antal i och med att vagnen ej är i drift just nu. Tror jag. Mvh Janne. |
|
|
Då välkomnar jag dom frågorna. Och bilen har körts med. "Avställd "vanlig bil" signalerar ofta att vagnen ej är i skick för att framföras på allmän väg, eller att ägaren har gett upp hoppet om att vagnen kan framföras med tilltro och driftsäkerhet mm.mm. ...tillfälligt kanske, men ändå :)" Ja eller så kan de ju vara säker och köra då den har gått igenom besiktningen, vilken gör att man kan ställa på den när som helst. Och de kan helt enkelt vara avställd pga ändra förhållanden, vilket då gör att den inte behöver skattas eller försäkras. Och är den avställd en vecka innan försäljning så kanske man kan räkna med att den har körts under tiden den varit påställd, vilken går lätt att se om man prompt vill ha den uppgiften. Och jag kommer skriva i annonsen alla fel men att den använts som bruksbil. Om jag tar 6500 påställd eller 5 k avställd tror jag har mindre betydelse. Inte alltid man får en besiktad bil 5-6k om man ser avställningen som ett problem bara för att den är avställd så får man leta efter ett annat objekt som passar. |
|
|
En viktig faktor som inte nämnts är den manuell eller automat? Manuella säljer fortare och till högre priser även om 22tkr för den enda på blocket kanske är lite mycket för att den ska gå iväg, minns en Cirrusblå 87a som såldes relativt fort runt årskiftet, utpris 10tkr. Den var senare till salu i Skåne men är borta från blocket nu. En schysst 5vxl skulle jag kunna vara intresserad av vid ett senare tillfälle, medan en automat är helt ointressant. Mvh Stephan |
|
|
delorian: Jo, du har såklart rätt i det du skriver, men jag skriver bara vad JAG tror kan hämma värdet...ingenting annat. Finns många orsaker till att en bil kan vara avställd och när etc.. absolut, men det kan sänka värdet...bara det jag försöker belysa och vad jag tror. Har du klart för dig vad din vagn är värd så har jag svårt att se vad vi som försöker "hjälpa dig" i denna tråd kan ge för input.. Mvh Janne. |
|
| Det är 5 vxl manuell | |
| Det är 5 vxl manuell | |
|
Janne T tackar för hjälpten , men du verkar mest hänga upp dig på att den säljs avställd. och jag svarade bara på dem. Som sagt med dom felen som finns så tror jag avställningen gör varken till eller från. men jag kan ju prova den är ju inte avställd än. |
|
| På en sån bilar är det ganska oviktigt om den är i trafik eller ej. Skulle vara om man som köpare ska plocka den i delar och ska ställa av och kan få en slant tillbaka på skatten. I övrigt ser jag inte hur det skulle spela någon roll på en e32. | |
|
På en sån BIL skulle det självklart stå. Skyller på min iPhone! När kommer en Edit funktion tro.. Men då kanske Stephan kan göra skäl för sitt användarnamn och ta över din e32a då :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.