|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 740 som varken får soppa eller tändning.? Har bytt triggergivaren men ingen skillnad, Någon som har nån ide? Vet nån om de sitter nån startspärr på dom i orginallarmet.? Bensinpumpen funkar på direktström. | |
| Vilken årsmodell o kaross är det frågan om? | |
| Go dag, Det är en e32a årsmodell 1994. | |
|
Jag har för mig att det inte fanns någon startspärr fören 96. Och då på e38an. Sen måste jag fråga har du inget bränsletryck eller menar du att den inte sprutar in men soppa pumpen går? |
|
|
Okaj. Ja har ingen signal till spridarna. Ingen gnista heller, Så pumpen och trycket menade ja inte. |
|
|
Startar soppapumpen när du slår på tändningen? Jag antar att motorn går runt sedan du vrider till startläget. Har bilen stått länge kan det vara bra att lossa anslutningarna till alla boxar och spraya kontaktspray i dom. Sedan är det ju bra om man har oscilloskop och kan mäta om triggersignalen kommer ända fram till boxen. Jag hade en gång en bil med kortis i kablaget från triggergivaren till boxen, givaren gav signal när man kollade den löst men när den var inkopplad i kabelrvan jordades signalen bort... Tog en stund att hitta.... Sedan kan det vara bra att mäta så det finns spänning till boxen även när startmotorn går, är det dålig kontakt någonstans (oxid) så kan spänningen sjunka såpass att boxen inte fungerar. Det finns ju även bilar med larm, men har för mig att det är lätt att koppla ur om man vill ( åtminstone på 750 modellerna) /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.