AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.518

Vad är skäligt pris för en M3:a -04 med bra utr?

K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
Hej! har för mig att det går inte att länka hur som hels på detta forum!
Men vad är skäligt pris utav en handlare av en -04 M3:a med bra utr? bilen har rullat 12600mil.
bilen har haft ett gäng ägare. manuell mm.
REG nr: AZX038

Taksam för svar MVH:Ronnie

Länk

K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
OJ!
Missade även att det var en Importare.
Lär ju inte ge några som helst topp betyg!
Men vad ska man betala för något sådant?
Ser ju onekligen bra ut på bild.
Men men vad som bilen varit med om är väl svårt och veta.
Eller?
Mvh:Ronnie

OJ! En importare! Fy fan! Spring så långt bort du bara kan, den är säkert skruvad minst 18000 mil! O voltad med!

Eller... Oavsett om bilen är svensksåld eller import från Tyskland så kan man aldrig veta helt säkert vilka otrevligheter de varit med om, aldrig...Jag menar, tex en missad växel där man får i säg trean istället för femman men "det klarar sig", är nog inget efterföljande ägare får reda på...

Gällande bilen så verkar den inte lättsåld. Tippar på ett slutpris kring 160".
K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
Dawwe!
Det tycker jag börjar låta som ett rimligt pris.
Jag har sett den bilen på blocket i sommras.
En privat person som försökte sälja den för strax över 200tkr sen sjönk den ner till som lägst 189tkr sen försvann den.
Jag trodde den hade blivit såld.
Men sen dök den upp på blocket igen via bilfirma.
Mailade dom och frågade lite hur bilen servats mm samt om priset gick att justeras vid rent köp.
Fick bara till svar att bilens alla servicar var gjorda samt att priset inte gick att justeras.

Angående priset så skriver man/ringer man till handlaren och berättar vad man max vill betala och är det intressant så åker man o kollar.

Jag tror ett realistiskt värde är max 140-150 om den är riktig men bilhandlare har ju lättare att få bra betalt då vissa köpare bara bryr sig om månadskostnaden vid finans.
K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
Tack Marcus72!

Då ska jag ta och Maila bilhandlaren och lämna mitt bud till dom.
Är dom sen intresserad så lär dom väl höra av sig.
Tror absolut inte att bilen är lätt såld.
Vet en som har en 2001 med ungefär samma mil på mätaren.
Den är svensksåld och han begär 129tkr.
Inte riktigt lika mycket utrustning men men.......

Ingen bra taktik att pruta i telefon...Däremot kan man höra sig för om priset går att justera ner...Åk o titta är mitt råd, bilen kanske inte ens är intressant när du sett den. Är den det så tar du upp alla brister mm, o leverar ditt bud. Så brukar jag göra, o förvånansvärt ofta så accepteras mitt bud efter ett tag även om den initiala reaktionen är "Skambud!!!"
E
1.156
E
320 ci cab -04
Min något begränsade erfarenhet är att man aldrig kan pruta med en bilhandlare i telefon. Principen vid prutning är alltid - på plats här och nu. "Jag har pengar och är beredd att skriva på -här och nu med följande vilkor.." Om säljaren säger nej - kan man lämna namn och nr och sen går man - och hör inte av sig igen. Tänk på att många kan köpa en BMW m3 - men få har råd att äga en BMW m3.

E
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Självklart går det att pruta både via telefon och mail idag. De handlare som inte förstått det är generellt sådana som inte heller kan bemöda sig att svara på mail. Den skaran blir dock allt mindre för varje år som går. Förklara ditt intresse och ge ditt pris på ett trevligt sätt bara. Dessa bilar är som sagt inte lättsålda.

Däremot kan det vara läge att kolla upp bilen och handlaren noga. Jag tror att ägaren gjort endel konstiga uttalanden både här och på Zatzy.

Lycka till!
K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
OJ Acey!
Kan du vara snäll och hänvisa mig till förra ägarens trådar där han gjort sina uttalanden!
Han varit roligt och läsa vad han/hon har skrivit.
Om det är samma bil som vi pratar om vill säga.
Tack på förhand:Ronnie

Rolig tråd där bilcity superbike hänger ut sina kunder. Länk
Proffsigt. Inte.
K1
103
K1200GT
Bmw 330d Coup'e -10
Jösses vilken bilhandlare!
Och han har man mailat angående M3.an.
Fyyyyyy F*n!
Tack Japsåkare för denna heads up!

Ett sånt där företag ska man akta sig noga som ögat för att ha att göra med.

Kommer fan inte ens att besvära mig för att varken ringa och än mindre skriva ihop ett till mail angående vad jag är beredd att bjuda för bilen.

Mvh:Ronnie

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alla som överhuvudtaget funderar på att göra affärer med firman bör läsa de 2 trådarna. På riktigt, gör det.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.