|
|
|
|---|---|
|
Hej, bilen var sugen på lite olja så gick in till mekonomen och i vanlig ordning köra på castrol som är rekommenderat men försäljaren tipsade om mekonomens egna som tom rekommenderades av bmw. Skulle inte vara någon skillnad påstod han och att man sparade 60kr (skitsumma ja) så jag slog till men nu efter att ha kört på denna oljan i ca 2veckor med en hel tank så märkte jag att bilen drack lite mer och mina körvanor är desamma det handlar nog om ca 150km på en hel tank vilket är en stor skillnad för plånboken om man slår ut det på ett helt år. Någon som känner igen sig? | |
|
Låter otroligt att korrekt olja kan förändra 150km räckvidd på en tank. Vad var det för olja du hällde i? Ge oss mer info är bara mekonomens egna alltså. Är det helt säkert att du inte ändrade något annat i samband? __________ Mvh Grelle |
|
| Ja det låter mycket men det är sanningen. Kommer inte ihåg namnet men mekonomens egna olja varjefall. | |
|
Skillnaden i bränsleförbrukning mht olika oljor kan skilja upp till max 5% (om du jämför med en riktigt högviskös olja gentemot en riktigt lågviskös dito), normalt sett handlar det kanske om 1-3% i skillnad om man jämför en 0W30-olja med en 15W40. Förändringar i bränsleförbrukningen utöver ovanstående kommer sig av andra orsaker än just själva oljan! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Mycket möjligt får se vad denna tanken säger. Tack för infot! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.