|
|
|
|---|---|
Verdi |
Känns som en rätt tveksamt utförd "studie". Men myten byggs på. Länk |
|
Det är just sånt här som får folk att uppfatta BMW som dåligt! Fick artikeln smsad till mig av en vän som hade köpt allt som skrevs. Dock var det inte från Expressen utan från Metro och där framgick även att testet i 4-vägkorsningen resulterade i att prius ägare var "värst". Och antalet bilar vid övergångsstället som testades var 152 st. "forskningen" är alltså skit och är inte ens relevant i Sverige då testerna är gjorda på andra sidan jordklotet. Sjukt trist med sånt där tycker jag. Men men, media styr mångas åsikter. |
|
|
New York Times motorblogg! Hur trovärdigt kan den vara då speciellt i Sverige? Troligen mycket då folk tror på allt dom läser! BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Det är kanske inte alls fel? För studiens population? Det vill säga att det stämmer för dem som passerade förbi just där. Att det sedan itne säger något om att den som kanske har en dyrare bil är mer stressad (pga hög arbetsbelastning) och en rad andra faktorer bidrar till ovetenskapligheten. Detsamma gäller bilarnas ålder, hur länge är en BMW eller Mercedes "premium" - i USA, i era ögon? En del kör Prius bara för att bilen i sig är moraliskt överlägsen och man därför måste ha en av imageskäl. Att man sedan inte är en sådan övertygad miljöfantast utan kör på som vanligt tänkte de kanske inte på. Kanske har en del rent av utvecklats till bilplågare eftersom de sitter i en slö, plastig skrothög (jämfört med deras förra bil). Leonardo Di Caprio har en - OK, hur många mil tror ni han kör sin Prius? I vissa länder sågs SAAB-ägare som intellektuella typer, knappast en bild som går igen här i Sverige. Lika lite som att Volvoägare enbart väljer bil av trygghets- och säkerhetstänk. Här verkar mångal gilla T-modellerna och betraktar Volvo som lite sportigt. Listan kan göra lång på hur olika image samma bilmärke har i olika länder. Jeremy Clarkson sade för flera år sedan på Top Gear att förut körde alla sprättar BMW men att nu (då körde de Audi. Det var i Storbrittanien, men jag är säker på att alla BMW-ägare världen över höll med om att det gällde minsann i deras land med. |
|
|
Citat" att den som kanske har en dyrare bil är mer stressad (pga hög arbetsbelastning)" slut citat. Gillar kopplingen ;) Statistisk eller ? Vissa märken sticker i folks ögon,that´s it.... Oavsett statistiken så bildas myten,och vem faan bryr sej,jo de som mest önskar att man åkte i en själv !!! Hade jag pengarna åkte jag en Astonmartin,undrar vilka spyor man fick efter sej då??? |
|
|
Jag tror det är personen bak ratten och inte vilken bil han kör som spelar roll. Sätt dom här "värsta" BMW-förarna i en exempelvis Lexus så kommer dom förmodligen agera likadant. "Det är inte farten som dödar dig, det är smällen-It's not the fart that kills you, it's the smell." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.