|
|
|
|---|---|
|
hej jag har ett problem har byt båda två kamaxelgivare o avgaskamaxel givare men jag får felkod p0014 när jag försöker radera efter en stund kommet tillbaka det står så 68 dme vanos avgaskamaxel ändläger inte uppnått adaptionsvärdet utanför tolernasen p0014 fel filtrerat felet förkommer temporärt inte sporadiskt fel kan nån vet va det betyder | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förutsätter att du monterat originalgivare annars kan detta vara problemet. skifta givare mellan avgas och insug får du se o felet flyttar sig. Kolla även så triggerhjulet sitter fast som sensorn läser av ifrån. P0014 är lurigt den finns inte upptagen i Bentleys felkodslista för M62TU inte 68 heller inte heller i BMWs felkodlista Däremot för M54 så finns P0014 med liknade förklaring listat i Bentleys felkodslista. Så vad har du läst av felkoderna med för nått ?? Kanske läge och testa med nått som ger BMW kodnummer istället för universalkoder. Universelkodsläsare inte att lita på alla gånger tyvärr. Och vad var grundproblemet med kamaxelsenorbyte ?? från början. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tack för svart hasso nej felet med bilen den va svag skakade bytt båda avgas och insug men felkod kvar stor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.