|
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Hej. Skulle vilja ha hjälp att värdera en omgång hjul. Hjulen är original till M5 E39 Helt nyrenoverade med 100% orginalutseende, inte rullat en meter. Däcken som givetvis är i originaldimension är av märket Michelin PS3, har rullat max 50 mil. Vad kan jag förväntas få för dem? Vill höra era åsikter om pris, då jag inte lägger ut dem till försäljning om jag tycker de är mer värda en va marknaden (ni) tycker. |
| Fälgarna har inte rullat en meter men däcken 50 mil? Hm... Iaf, om de nu verkligen har "100% originalutseende" så tippar jag runt 12" om du hittar rätt köpare. Men jag tror inte de kommer springa iväg. Har för mig att Fälgfixarna i Helsingborg renoverar de till "originalutseende" för ca 7000, nya bra "märkesdäck" kostar typ 8000 på däckonline.... | |
fredde 7 |
Dawwe: Fälgarna lämnades för renovering vintern 2011, nya Michelin PS3 monterades, sommaren 2011 rullade bilen 50 mil, Växjö-Mantorp-Växjö. Efter mycket jämförande i olika ljus, i vått och torrt, liggandes ståendes, med ögat, med kameran, med släkt och vänners hjälp, kom jag fram till att de var lite för lite shadoweffekt på fälgarna jämfört med den orenoverade orginaluppsättning fälgar som jag har. Så nu sommaren 2013 gjordes renoveringen om, med ett färgprov medlämnat i form av en original orenoverad fälg. resultatet är 100% och nu har du även förklaringen till de 50 milen som däcken rullat. För övrigt tycker jag din värdering känns ok. Jag var rädd för att folk skulle värdera dessa till 8000kr eller liknande. Har inte bestämt om jag ska sälja denna uppsättning, eller den andra original orenoverade uppsättningen, eller kanske behåller jag båda. En sak till: Var inne på Paulssons i Helsingborg och köpte "M" klistermärkena 4 st till fälgarna. De kostade nästan 300kr........ Inga stora pengar i sammanhanget, men jag reagerade på att jag vid förra renoveringen beställde från Tyskland 10 st för 100kr hemma i brevlådan. Tyvärr hittades inte resterande 6st när jag skulle ha dem nu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.